KudoZ home » Portuguese to Norwegian » Real Estate

lavratura

Norwegian translation: dokumentasjon


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Portuguese term or phrase:lavratura
Norwegian translation:dokumentasjon
Entered by: Terje Ostgaard

09:26 Jun 22, 2005
Portuguese to Norwegian translations [PRO]
Law/Patents - Real Estate
Portuguese term or phrase: lavratura
"despesas de lavraturas e registos" i kjøpskontrakt for eiendom
wo-hat-li
dokumentasjon
Explanation:
Lavratura er akten der eiendomsoverdragelsen dokumenteres ved skjøte, kvitteringer for betalte avgifter, osv. Dette skjer før registrering av ny eier. Jeg kommer ikke på noe bedre ord. Ordet lavratura er utledet fra latin og betyr "vask".
Selected response from:

Terje Ostgaard
Spain
Grading comment
Takk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1redigering -av et offentlig document-Fredrik Zeiner
3dokumentasjon
Terje Ostgaard


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dokumentasjon


Explanation:
Lavratura er akten der eiendomsoverdragelsen dokumenteres ved skjøte, kvitteringer for betalte avgifter, osv. Dette skjer før registrering av ny eier. Jeg kommer ikke på noe bedre ord. Ordet lavratura er utledet fra latin og betyr "vask".

Terje Ostgaard
Spain
Works in field
Native speaker of: Norwegian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Takk!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
redigering -av et offentlig document-


Explanation:
Lavrar kan også bety å bearbeide (et jorde f ex) eller å arbeide. Lavrador betyr landarbeider.

Fredrik Zeiner
Native speaker of: Native in NorwegianNorwegian, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Salvador Scofano and Gry Midttun: In this case "lavratura" is the editing and preparing the documentation.
3 hrs