ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian » Linguistics

Dl. (Domnul) sau dl. (domnul); Dna. (Doamna) sau dna. (doamna)

Romanian translation: Dl/ Dna (dl/dna)

19:41 Feb 15, 2008
Romanian to Romanian translations [PRO]
Linguistics
Romanian term or phrase: Dl. (Domnul) sau dl. (domnul); Dna. (Doamna) sau dna. (doamna)
Lămuriţi-mă, vă rog, şi pe mine care este forma corectă (cu majusculă sau fără), deoarece am o listă de participanţi şi fiecare nume este însoţit de Mr/Mrs. Nu am DOOM, ca să mă lămuresc.
Susanna & Christian Popescu
Germany
Romanian translation:Dl/ Dna (dl/dna)
Explanation:
Abrevierea corectă este fără punct.
domn se poate abrevia d. şi dl
doamnă - dnă

În privinţa literei mici sau mari, nu este precizat nimic în DOOM, ca atare eu cred că se aplică regula în funcţie de poziţia lui în propoziţie. Poziţie iniţială - majusculă, poziţie intermediară - literă mică.

Nu pun grad maxim de siguranţă, poate mă contrazice cineva sub acest ultim aspect.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-02-16 07:33:25 GMT)
--------------------------------------------------

Spicuiesc din DOOM:
Scrierea cu litera mică sau mare priveşte iniţiala cuvintelor, depinde, printre altele de poziţia elementului în text (la începutul sau în interiorul unei comunicări) şi de punctuaţie.
Se scrie cu literă mare: primul cuvânt dintr-o comunicare, chiar dacă aceasta ***este sau nu propoziţie***.

Aici avem o listă, aşadar, eu aş scrie cu literă mare, unele sub celelalte.

Iar tot in DOOM mai scrie „scrierea ocazională a unor cuvinte contrar regulilor obişnuite nefiind totdeaua o greşeală”.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2008-02-16 09:31:34 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Da, vorba ceea: „foarte tare” :d
Selected response from:

Monica Tuduce
Romania
Grading comment
Mulţumesc încă o dată. Dacă aş fi elev, aş contesta, de acum, orice notă proastă la dictare cu citatul din DOOM: „Scrierea ocazională a unor cuvinte contrar regulilor obişnuite nefiind totdeaua o greşeală” :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2dl/dna
Lucica Abil
4 +2Dl/ Dna (dl/dna)
Monica Tuduce


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
dl/dna


Explanation:
Cu minusculă: dl/dlui - dna/dnei/

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2008-02-15 19:53:13 GMT)
--------------------------------------------------

Şi fără punct!

Lucica Abil
Romania
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Manole
6 mins

agree  Monica Tuduce: :) ai fost mai rapidă
14 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Dl/ Dna (dl/dna)


Explanation:
Abrevierea corectă este fără punct.
domn se poate abrevia d. şi dl
doamnă - dnă

În privinţa literei mici sau mari, nu este precizat nimic în DOOM, ca atare eu cred că se aplică regula în funcţie de poziţia lui în propoziţie. Poziţie iniţială - majusculă, poziţie intermediară - literă mică.

Nu pun grad maxim de siguranţă, poate mă contrazice cineva sub acest ultim aspect.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-02-16 07:33:25 GMT)
--------------------------------------------------

Spicuiesc din DOOM:
Scrierea cu litera mică sau mare priveşte iniţiala cuvintelor, depinde, printre altele de poziţia elementului în text (la începutul sau în interiorul unei comunicări) şi de punctuaţie.
Se scrie cu literă mare: primul cuvânt dintr-o comunicare, chiar dacă aceasta ***este sau nu propoziţie***.

Aici avem o listă, aşadar, eu aş scrie cu literă mare, unele sub celelalte.

Iar tot in DOOM mai scrie „scrierea ocazională a unor cuvinte contrar regulilor obişnuite nefiind totdeaua o greşeală”.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2008-02-16 09:31:34 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Da, vorba ceea: „foarte tare” :d

Monica Tuduce
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Mulţumesc încă o dată. Dacă aş fi elev, aş contesta, de acum, orice notă proastă la dictare cu citatul din DOOM: „Scrierea ocazională a unor cuvinte contrar regulilor obişnuite nefiind totdeaua o greşeală” :-)
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc. Nu apare în propoziţii ci, repet, într-o listă (o enumerare a participanţilor).


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: Cu majusculă la început de propoziţie, se aplică regula generală.
6 mins

agree  Mihaela Haiduc
20 mins