KudoZ home » Romanian » Medical (general)

BIC

Romanian translation: ...vezi explicaţii...


12:04 Jul 18, 2005
Romanian to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Diagnosis
Romanian term or phrase: BIC
"Diagnostic: sindrom vertiginos BIC”

Apare într-o adeverinţă medicală cu foarte puţine date despre pacientă. Pacienta n-a fost internată, dar printre altele i s-a administrat un medicament despre care ştiu că e contraindicat în insuficienţă coronariană. Deci nu cred că BIC ar fi boală ischemică coronariană.
M-ar ajuta şi o explicaţie în română, fără echivalentul englez.
Vă mulţumesc anticipat pentru ajutor.
Elizabeth Rudin
United Kingdom
Romanian translation:...vezi explicaţii...
Explanation:
În lipsa contextului, ar fi mai multe variante:
- Boală infecţioasă cronică
- Boală interstiţială cronică (conectivita cronică)
- Bola incluziunilor citomegalice (în principal în pediatrie, dar care mai apare uneori şi la adulţi)

..nici una dintre ele nu exclude asocierea cu sindromul vertiginos.
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
Mulţumesc mult pentru explicaţii, Ciprian!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4brahiterapie intracoronara
Ovidiu Martin Jurj
3...vezi explicaţii...
Ciprian Patrascu


Discussion entries: 2





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...vezi explicaţii...


Explanation:
În lipsa contextului, ar fi mai multe variante:
- Boală infecţioasă cronică
- Boală interstiţială cronică (conectivita cronică)
- Bola incluziunilor citomegalice (în principal în pediatrie, dar care mai apare uneori şi la adulţi)

..nici una dintre ele nu exclude asocierea cu sindromul vertiginos.

Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc mult pentru explicaţii, Ciprian!

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
brahiterapie intracoronara


Explanation:
Altavista mi-a gasit o pagina medicala in spaniola, unde apare contextul:
"La braquiterapia intracoronaria (BIC) es un tratamiento coadyuvante asociado a la angioplastia que puede disminuir la recurrencia de la reestenosis intra-stent."

O pagina medicala in romana care sa contina ambii termeni nu am gasit, dar sunt o groaza unde apare brahiterapie si gasesti de asemenea unde apare intracoronara. Deci sigur e brahiterapie intracoronara.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2005-07-18 12:30:08 GMT)
--------------------------------------------------

In engleza e intracoronary radiation therapy sau intracoronary brachitheapy.

Context: \"Intracoronary radiation therapy (referred to as \"brachytherapy\") involves treating coronary stenoses with a radioactive source from within the artery lumen. Brachytherapy means \'short\' therapy. Radiation, either gamma (g) or beta (b), is delivered to the affected vessel via a radioactive stent or catheter-based system.\"

Sursa: http://www.health.state.mn.us/htac/brachydr.htm

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2005-07-18 12:45:01 GMT)
--------------------------------------------------

In engleza e intracoronary radiation therapy sau intracoronary brachitheapy.

Context: \"Intracoronary radiation therapy (referred to as \"brachytherapy\") involves treating coronary stenoses with a radioactive source from within the artery lumen. Brachytherapy means \'short\' therapy. Radiation, either gamma (g) or beta (b), is delivered to the affected vessel via a radioactive stent or catheter-based system.\"

Sursa: http://www.health.state.mn.us/htac/brachydr.htm


    Reference: http://www.diariomedico.com/cardio/n131200.html
Ovidiu Martin Jurj
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ciprian Patrascu: e posibil, cu toate că aici e vorba de o procedură terapeutică, nu un diagnostic
8 mins