KudoZ home » Romanian » Other

chestiuni de ortografie

Romanian translation: http://cnt.dnt.md/romin.php


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:chestiuni de ortografie romana
Romanian translation:http://cnt.dnt.md/romin.php
Entered by: Red Cat Studios

06:48 Apr 2, 2004
Romanian to Romanian translations [PRO]
Other
Romanian term or phrase: chestiuni de ortografie
Ma intreb de ceva vreme si inca nu mi-a cazut un manual de specialitate in mana, care sa-mi raspunda la urmatoarele intrebari. Imi cer scuze ca e vorba doar de limba romana insa stiu ca stiti aceste lucruri mai bine decat altii:
1. se pune virgula inainte de 'etc'? (valabil si pentru engleza)
2. o propozitie care se termina intr-o abreviere cu punct, se incheie cu inca un punct? (ex. Lucreaza la compania X S.A.)
3. V-as ramane recunoscator daca ati cunoaste vreo adresa pe net cu reguli de ortografie a limbii romane.
4. Multumesc anticipat si o zi frumoasa va doresc!
gimvarman
CNT
Explanation:
1) Nu se pune virgula inainte de "etc."
2) Nu se pun doua puncte unul dupa altul, chair daca unul apartine unei abrevieri iar al doilea ar fi punct de sfarsit de fraza.

3) Centrul National de Terminologie
... cuvintelor - Servicii cu plata Aici poti adresa diverse intrebari referitoare la
limba romana ce tin de terminologie, ortografie, gramatica, cultivarea limbii. ...

4) Toate cele bune!
Selected response from:

Red Cat Studios
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2CNT
Red Cat Studios
4cateva observatiiMaricica W.


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
CNT


Explanation:
1) Nu se pune virgula inainte de "etc."
2) Nu se pun doua puncte unul dupa altul, chair daca unul apartine unei abrevieri iar al doilea ar fi punct de sfarsit de fraza.

3) Centrul National de Terminologie
... cuvintelor - Servicii cu plata Aici poti adresa diverse intrebari referitoare la
limba romana ce tin de terminologie, ortografie, gramatica, cultivarea limbii. ...

4) Toate cele bune!


    Reference: http://cnt.dnt.md/romint.php
Red Cat Studios
United Kingdom
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tudor Soiman: in engleza se pune virgula inainte de etc.
1 hr

agree  Nadia Farcas: si pentru precizarea din engleza
1 day2 mins

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cateva observatii


Explanation:
1. in romana nu, in engleza si franceza da
2. Punctul care se pune la sfarsitul frzei este semn de punctuatie (evident). Dar cel care se pune dupa o abreviere este semn ortografic si face parte din abrevierea respctiva. Am retineri in a afirma cu certitudine ca se pot pune doua puncte unul dupa altul, dar cred ca nu este exclus.
3. www.ier.ro > Traducerea acquis-ului (sic!) > Indreptar stilistic (daca vreti sa mai cititi siteul, se gasesc informatii interesante)
sau http://80.96.220.95/indreptar_2003.pdf
4. :)


Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian