KudoZ home » Romanian to Dutch » Other

cusut, croit, tapitat,data, seria

Dutch translation: Getimmerde zitbank van onbewerkt hout en zonder armleuningen. Datum. Serienummer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:cusut, croit, tapitat,data, seria
Dutch translation:Getimmerde zitbank van onbewerkt hout en zonder armleuningen. Datum. Serienummer
Entered by: Henk Peelen

16:02 Apr 4, 2003
Romanian to Dutch translations [Non-PRO]
Romanian term or phrase: cusut, croit, tapitat,data, seria
Woorden bevinden zich op een label,bevestigd op een zitbank.
Land van afkomst onbekend.
F.W.F.Beukema
Roemeens
Explanation:
het is in ieder geval Roemeens

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 16:56:33 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

cusut = ruw (bij textiel: met naden)
croit weet ik niet
tapitat = met overstek
data = datum
seria = massaproduct of serie(nummer)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 17:14:55 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

ik geloof dat \"croit\" betekent: getimmerd uit afzonderlijke delen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-11 15:13:54 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

samenvattend zou ik zeggen:
Getimmerde zitbank van onbewerkt hout en zonder armleuningen. Datum. Serienummer
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Zeer bedankt voor uw antwoord; is het mogelijk ook nog de betekenis van de woorden in het Nederlands te geven?
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5zie de uitlegrodi
3Roemeens
Henk Peelen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Roemeens


Explanation:
het is in ieder geval Roemeens

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 16:56:33 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

cusut = ruw (bij textiel: met naden)
croit weet ik niet
tapitat = met overstek
data = datum
seria = massaproduct of serie(nummer)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-04 17:14:55 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

ik geloof dat \"croit\" betekent: getimmerd uit afzonderlijke delen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-11 15:13:54 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

samenvattend zou ik zeggen:
Getimmerde zitbank van onbewerkt hout en zonder armleuningen. Datum. Serienummer

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
Grading comment
Zeer bedankt voor uw antwoord; is het mogelijk ook nog de betekenis van de woorden in het Nederlands te geven?

635 days   confidence: Answerer confidence 5/5
zie de uitleg


Explanation:
het gaat hem niet om de bank maar om de vulling en bekleding : volgorde
1) tapitat plaatsen van binnenwerk (veren of vulling)
volgende stap:croit: op maat snijden van de stof en op vorm van patroon
: cusut = stikken

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 20