KudoZ home » Romanian to English » Accounting

cheltuieli profesionale cuvenite

English translation: deductible professional expenses


20:33 Mar 11, 2004
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Romanian term or phrase: cheltuieli profesionale cuvenite
TIA
Dan Marasescu
Romania
English translation:deductible professional expenses
Explanation:
Cred ca m-am lamurit despre ce este vorba! Tot ce am scris mai devreme este complet fals - am plecat pe o pista total gresita.

Iata ce spune Ministerul Finantelor despre "completarea fiselor fiscale":
- "Cheltuieli profesionale acordate" - se completeaza cu suma cheltuielilor profesionale acordate în cursul anului, conform statului de salarii.
- La "Cheltuieli profesionale cuvenite" se inscrie suma obtinuta prin inmultirea cheltuielilor profesionale calculate pe baza deducerii personale de baza, stabilita la sfarsitul anului prin ordin al ministrului finantelor publice, cu numarul lunilor calendaristice pentru care s-au acordat cheltuieli profesionale.
- In randul 4 "Venit net recalculat" se inscrie suma calculata prin adunarea la venitul net a "Cheltuielilor profesionale acordate" (randul 2) si scaderea din venitul net a "Cheltuielilor profesionale cuvenite" (rândul 3);

Decriptare: aici "cheltuielile" sunt "acordate" de angajator, deci sunt un VENIT in declaratia platitorului, caci reprezinta un fel de prima acordata pe langa salariu. Insa aceste cheltuieli (de fapt, aceste venituri!) nu sunt adaugate la venitul net impozabil decat intr-o anumita proportie - partea din "cheltuielile acordate" careia i se aplica "deducerea personala de baza" este numita "cheltuieli profesionale cuvenite" (nu stiu de ce cuvenite...ar fi fost mai corect deductibile) si se scade din venitul net (este considerata deductibila); diferenta dintre "cheltuielile profesionale acordate" si "cheltuielile personale cuvenite" ramane in venitul recalculat si este, deci, impozitata ca atare.

Cu alte cuvinte, ca sa se inteleaga in engleza de ce se adauga "cheltuielile profesionale acordate" la venitul net al persoanei in cauza (fiind un fel de completare a salariului), eu as spune ALLOWANCE FOR PROFESSIONAL EXPENSES (allowance in sensul de alocatie, indemnizatie acordata).

Apoi, ca sa fie clar ca "cheltuielile profesionale cuvenite" reprezinta, de fapt, partea deductibila din "cheltuielile profesionale acordate", eu as spune STANDARD DEDUCTION FOR PROFESSIONAL EXPENSES sau DEDUCTIBLE PROFESSIONAL EXPENSES.

Sa facem ecuatia sa vedem daca este logica:

Net income
+ Allowance for professional expenses (monthly allowance x nb. of months)
- Standard deduction for professional expenses (= monthly allowance for professional expenses x sdandard deduction rate x nb. of months of allowance)
= Adjusted net income
... (calculul continua: din acest venit recalculat se scad deducerile personale, obtinandu-se venitul anual baza de calcul, asupra caruia se aplica impozitul.... UF!)

-----------------------------------------------------------------------
Definitia din Barron's Dictionary of Accounting Terms pe care mi-am bazat primul raspuns:

ITEMIZED DEDUCTION = subtraction from adjusted gross income for individual taxpayers. Examples of ALLOWABLE DEDUCTIONS are mortgage interest, certain casualty losses, medical expenses, contributions, and miscellaneous. The ACTUAL AMOUNT OF DEDUCTIONS ALLOWED is the excess of the total itemized deductions less the standard deduction (previously called zero bracket amount). Only this residual amount is deducted from adjusted gross income to compute taxable income.

Aici se vede diferenta principala dintre definita din Barron's de mai jos (care se refera la cheltuielile pe care ai dreptul sa le deduci din venitul tau in scop de impozitare) si FF1 (unde aceste asa-zise "cheltuieli" se ADAUGA venitului impozabil, dar nu in suma lor totala) ...

Selected response from:

Rodica Levitchi
Grading comment
Multumesc din nou.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1deductible professional expenses
Rodica Levitchi
3reasonable professional expensesxxxKirstyMacC


Discussion entries: 3





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
reasonable professional expenses


Explanation:
I suspect the unreasonable element will be disallowed as a deduction for tax purposes.

xxxKirstyMacC
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
deductible professional expenses


Explanation:
Cred ca m-am lamurit despre ce este vorba! Tot ce am scris mai devreme este complet fals - am plecat pe o pista total gresita.

Iata ce spune Ministerul Finantelor despre "completarea fiselor fiscale":
- "Cheltuieli profesionale acordate" - se completeaza cu suma cheltuielilor profesionale acordate în cursul anului, conform statului de salarii.
- La "Cheltuieli profesionale cuvenite" se inscrie suma obtinuta prin inmultirea cheltuielilor profesionale calculate pe baza deducerii personale de baza, stabilita la sfarsitul anului prin ordin al ministrului finantelor publice, cu numarul lunilor calendaristice pentru care s-au acordat cheltuieli profesionale.
- In randul 4 "Venit net recalculat" se inscrie suma calculata prin adunarea la venitul net a "Cheltuielilor profesionale acordate" (randul 2) si scaderea din venitul net a "Cheltuielilor profesionale cuvenite" (rândul 3);

Decriptare: aici "cheltuielile" sunt "acordate" de angajator, deci sunt un VENIT in declaratia platitorului, caci reprezinta un fel de prima acordata pe langa salariu. Insa aceste cheltuieli (de fapt, aceste venituri!) nu sunt adaugate la venitul net impozabil decat intr-o anumita proportie - partea din "cheltuielile acordate" careia i se aplica "deducerea personala de baza" este numita "cheltuieli profesionale cuvenite" (nu stiu de ce cuvenite...ar fi fost mai corect deductibile) si se scade din venitul net (este considerata deductibila); diferenta dintre "cheltuielile profesionale acordate" si "cheltuielile personale cuvenite" ramane in venitul recalculat si este, deci, impozitata ca atare.

Cu alte cuvinte, ca sa se inteleaga in engleza de ce se adauga "cheltuielile profesionale acordate" la venitul net al persoanei in cauza (fiind un fel de completare a salariului), eu as spune ALLOWANCE FOR PROFESSIONAL EXPENSES (allowance in sensul de alocatie, indemnizatie acordata).

Apoi, ca sa fie clar ca "cheltuielile profesionale cuvenite" reprezinta, de fapt, partea deductibila din "cheltuielile profesionale acordate", eu as spune STANDARD DEDUCTION FOR PROFESSIONAL EXPENSES sau DEDUCTIBLE PROFESSIONAL EXPENSES.

Sa facem ecuatia sa vedem daca este logica:

Net income
+ Allowance for professional expenses (monthly allowance x nb. of months)
- Standard deduction for professional expenses (= monthly allowance for professional expenses x sdandard deduction rate x nb. of months of allowance)
= Adjusted net income
... (calculul continua: din acest venit recalculat se scad deducerile personale, obtinandu-se venitul anual baza de calcul, asupra caruia se aplica impozitul.... UF!)

-----------------------------------------------------------------------
Definitia din Barron's Dictionary of Accounting Terms pe care mi-am bazat primul raspuns:

ITEMIZED DEDUCTION = subtraction from adjusted gross income for individual taxpayers. Examples of ALLOWABLE DEDUCTIONS are mortgage interest, certain casualty losses, medical expenses, contributions, and miscellaneous. The ACTUAL AMOUNT OF DEDUCTIONS ALLOWED is the excess of the total itemized deductions less the standard deduction (previously called zero bracket amount). Only this residual amount is deducted from adjusted gross income to compute taxable income.

Aici se vede diferenta principala dintre definita din Barron's de mai jos (care se refera la cheltuielile pe care ai dreptul sa le deduci din venitul tau in scop de impozitare) si FF1 (unde aceste asa-zise "cheltuieli" se ADAUGA venitului impozabil, dar nu in suma lor totala) ...




    Reference: http://www.mfinante.ro/contribuabili/noutati/compl_FISELOR%2...
Rodica Levitchi
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc din nou.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxKirstyMacC: allowable prof. expenses
5 hrs
  -> thank you