KudoZ home » Romanian to English » Archaeology

capitlul

English translation: council; synod


10:08 Apr 1, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Science - Archaeology / numismatica
Romanian term or phrase: capitlul
Nu este însă exclusă posibilitatea ca unele piese să le fi achiziţionat înaintea venirii sale în acest oraş, în vremea când audia cursurile teologice la Universitatea "Sorbonne" din Paris, unde va obţine titlul de doctor în dreptul canonic, sau în anii când funcţiona în dieceza Eger, ca prelat în localitatea Košice, apoi ca şi canonic la capitlul din Eger (1733) şi, în cele din urmă, ca prepozit . Este foarte posibil ca monedele romane să le fi procurat de la cetăţeni din Alba Iulia sau din împrejurimile acestui oraş.

ar fi "Superior Council" o posibila varianta?......
adinag
English translation:council; synod
Explanation:
Vezi linkul Wikipedia pt. "council".
"Capitulary" e substantiv: "a civil or ecclesiastical ordinance"
Selected response from:

Crisoi
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1chapterAnca Nitu
3 +2council; synodCrisoi
4capitulary churchLaurentiu Chiriac


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
capitulary church


Explanation:


Laurentiu Chiriac
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in RussianRussian

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
council; synod


Explanation:
Vezi linkul Wikipedia pt. "council".
"Capitulary" e substantiv: "a civil or ecclesiastical ordinance"


    Reference: http://www.merriam-webster.com/dictionary/synod
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Synod#Councils
Crisoi
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
7 hrs

agree  RODICA CIOBANU
21 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
chapter


Explanation:
Main Entry: chap·ter
Pronunciation: \ˈchap-tər\
Function: noun

2 a: a regular meeting of the canons of a cathedral or collegiate church or of the members of a religious house b: the body of canons of a cathedral or collegiate church
3: a local branch of an organization
http://www.merriam-webster.com/dictionary/chapter


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AATranslations
10 mins