KudoZ home » Romanian to English » Architecture

fondul constituit istoric

English translation: historical patrimony/ heritage buildings ( area)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:fondul constituit istoric
English translation:historical patrimony/ heritage buildings ( area)
Entered by: Diana Loznean

12:18 Feb 21, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Social Sciences - Architecture
Romanian term or phrase: fondul constituit istoric
RGU a fost elaborat nefiind specificate lucrările care au loc în oraşele istorice. În art. 37 se prevede că „demolarea fondului construit existent pentru amplasarea construcţiilor infrastructurii sociale sau locuinţelor vor fi însoţite de calculele tehnico-economice fundamentate”, dar includerea în continuare „în baza normelor tehnice în vigoare”, reduce eficienţa acestei poziţii importante. De ce? Pentru că soluţiile care ar apărea, în conformitate cu normele tehnice în vigoare sunt potrivite doar pentru cartierele moderne şi nu pentru zonele istorice ale oraşelor. Autorizarea lucrărilor de renovare sau reparaţie capitală a fondului construit vechi şi avariat, conform art. 38, se face numai conform legislaţiei în vigoare şi în baza planurilor urbanistice zonale sau de detaliu, aprobate pentru zonele în cauză, fără a se preciza însă şi modalităţile specifice „fondului construit istoric”.
Diana Loznean
historical patrimony/ heritage buildings ( area)
Explanation:
se refera la cladirile istorice deja construite , cuvantul e probabil patrimoniu istoric

1 / 1


Domaine(s) : - law
civil law


English


patrimony
Équivalent(s) français patrimoine



Définition :
All the goods of an individual or a body which are inherited from ancestors.
GDt
un exemplu
http://www.fauvel.fr/carrelage/web/patrimoine_uk.php

"patrimony" nu prea se foloseste in Canada, noi ii dam cu "heritage"
ofer ambele versiuni ca nu stiu unde se gaseste beneficiarul traducerii

Domaine(s) : - construction
architecture
- education
- history
- public administration


anglais
français

heritage building
édifice patrimonial n. m.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
patrimony building
GDT
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5heritage siteirina smalley
4historical patrimony/ heritage buildings ( area)Anca Nitu
1 +1historic preservation register/trust/fund
Mihaela Ghiuzeli


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
historic preservation register/trust/fund


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Register_of_Historic_P...
or 'register of historic places" see wiki for "historic preservation".
Mi-e neclar cum se se traduce" fond". E nevoie de un context mai larg.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-02-21 14:21:36 GMT)
--------------------------------------------------

(national) trust for historic preservation" ? O alta idee.

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anamaria bulgariu
1 hr
  -> Multumesc Anamaria. Nu prea sunt sigura dar asa pare.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
historical patrimony/ heritage buildings ( area)


Explanation:
se refera la cladirile istorice deja construite , cuvantul e probabil patrimoniu istoric

1 / 1


Domaine(s) : - law
civil law


English


patrimony
Équivalent(s) français patrimoine



Définition :
All the goods of an individual or a body which are inherited from ancestors.
GDt
un exemplu
http://www.fauvel.fr/carrelage/web/patrimoine_uk.php

"patrimony" nu prea se foloseste in Canada, noi ii dam cu "heritage"
ofer ambele versiuni ca nu stiu unde se gaseste beneficiarul traducerii

Domaine(s) : - construction
architecture
- education
- history
- public administration


anglais
français

heritage building
édifice patrimonial n. m.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
patrimony building
GDT

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23
Grading comment
Multumesc

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
heritage site


Explanation:
ex: A UNESCO World Heritage Site is a specific site (such as a forest, mountain, lake, desert, monument, building, complex, or city) that has been nominated and confirmed for inclusion on the list maintained by the international World Heritage Programme
deci 'site' include buildings, monuments etc


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Heritage_Site
irina smalley
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian