ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Art, Arts & Crafts, Painting

sarbatori populare romanesti

English translation: Romanian Popular Feasts / Popular Feasts in Romania

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:sarbatori populare romanesti
English translation:Romanian Popular Feasts / Popular Feasts in Romania
Entered by: alegna851

06:33 Apr 29, 2011
Romanian to English translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / mitologie
Romanian term or phrase: sarbatori populare romanesti
Este titlul unei lucrari. Ma intereseaza indeosebi traducerea termenului "sarbatori" in acest context. Avand in vedere faptul ca in lucrare se discuta in principal aspectele precrestine ale sarbatorilor populare romanesti (se axeaza pe traditii de Rusalii, cum ar fi impletirea cununilor, purtarea la brau a ramurilor de tei, etc.), eu am ales sa il redau prin "feast", pentru ca merge si in context crestin si in context pagan (A se vedea definitia sarbatorii Pentecost: http://www.merriam-webster.com/dictionary/pentecost), insa as vrea sa fiu sigura. Mi s-a parut ca holy day ma restrictioneaza doar la terenul religios.
alegna851
Romanian Popular Feasts / Popular Feasts in Romania
Explanation:
ar fi sugestia mea, avand in vedere contextul descris

iata exemple:

"Popular Feasts in Italy"
http://www.jstor.org/pss/27532876

http://www.casapernias.com/en/actividades-y-eventos-casa-rur...
Selected response from:

Ilona Roberts
Grading comment
Multumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Romanian folk/traditional festivals
Anca Mitocaru
3 +1Romanian Popular Feasts / Popular Feasts in Romania
Ilona Roberts


Discussion entries: 13





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Romanian Popular Feasts / Popular Feasts in Romania


Explanation:
ar fi sugestia mea, avand in vedere contextul descris

iata exemple:

"Popular Feasts in Italy"
http://www.jstor.org/pss/27532876

http://www.casapernias.com/en/actividades-y-eventos-casa-rur...

Ilona Roberts
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
1 day1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Romanian folk/traditional festivals


Explanation:

folk
n. pl. folk or folks

relating to, originating from, or traditional to the common people of a country a folk song

festival [ˈfɛstɪvəl]
n
1. a day or period set aside for celebration or feasting, esp one of religious significance
2. any occasion for celebration, esp one which commemorates an anniversary or other significant event

Sper sa te ajute!

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2011-04-29 12:09:59 GMT)
--------------------------------------------------

In facultate am avut un text asemanator si profesorul, de origine britanica, ne-a recomandat sa folosim "festival" tocmai pentru ca imbina ambele sensuri.

Anca Mitocaru
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  George Colibaba: scuze, dau din nou agree, cred că festival aici e OK, dincolo de asocierea cu festivalurile folk, oricum contextul ar trebui să fie lămuritor :)
2 hrs
  -> :)) multumesc!