KudoZ home » Romanian to English » Automotive / Cars & Trucks

şi îşi cer drepturile cuvenite în urma creşterii producţiei....

English translation: claiming their dues following the production increase


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:şi îşi cer drepturile cuvenite în urma creşterii producţiei....
English translation:claiming their dues following the production increase
Entered by: Midland Productions

10:01 Feb 22, 2009
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Automotive / Cars & Trucks
Romanian term or phrase: şi îşi cer drepturile cuvenite în urma creşterii producţiei....
It's an article from EVZ about the strike at Dacia Renault. The full sentence is:

85 la sută dintre angajaţii companiei sunt în grevă generală şi îşi cer drepturile cuvenite în urma creşterii producţiei şi a profitului uzinei Dacia.

I understand the first half of the sentence. But from şi îşi cer......Dacia I'm not sure what it means. If anyone can give any suggestions I'd appreciate it.
Thanks
pamlondon
claiming their dues following the production increase
Explanation:
O varianta cu nuanta mai incisiva:
"claim" inseamna a cere cu tarie, "a revendica" ceva ce consideri ca e al tau. Este termenul cel mai folosit pentru actiuni sindicale.
Am sugerat "dues" nu fiindca "rights" ar fi gresit, dar fiindca include si "cuvenite", avand sensul "de ceea ce li se cuvine".

Sper ca e de ajutor.
Selected response from:

Midland Productions
Romania


Summary of answers provided
5 +1demanding their rights resulting from the increased outputHezy Mor
5claiming their dues following the production increase
Midland Productions
3demanding their profit share from increased productivity
Mihaela Ghiuzeli


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
demanding their rights resulting from the increased output


Explanation:
cred ca logic s-ar cuveni incresed productivity ptr. ca numai in cazul asta li se cuvine ceva in plus.

Hezy Mor
Works in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adde
16 mins
  -> multumesc

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
demanding their profit share from increased productivity


Explanation:
O alta idee.

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
claiming their dues following the production increase


Explanation:
O varianta cu nuanta mai incisiva:
"claim" inseamna a cere cu tarie, "a revendica" ceva ce consideri ca e al tau. Este termenul cel mai folosit pentru actiuni sindicale.
Am sugerat "dues" nu fiindca "rights" ar fi gresit, dar fiindca include si "cuvenite", avand sensul "de ceea ce li se cuvine".

Sper ca e de ajutor.

Midland Productions
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
Notes to answerer
Asker: Thanks for all your answers.