ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Construction / Civil Engineering

autogeizer

English translation: boiler, water heater

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:autogeizer
English translation:boiler, water heater
Entered by: Catalina/Dan Ilioiu

09:52 Aug 26, 2005
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Romanian term or phrase: autogeizer
Este un termen care se refera la un sistem de incalzire. Am intalnit in anunturi imobiliare atat autogaizer cit si autogeizer. Cit de romanesc este cuvintul, asta ramine de vazut.
Catalina/Dan Ilioiu
Romania
boiler, water heater
Explanation:
doar pentru apa calda menajera

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 14 mins (2005-08-26 15:07:15 GMT)
--------------------------------------------------

se foloseste mai rar chiar si "geyser" sau "instant geyser"
www.indianindustry.com/homeappliances/4268.html
Selected response from:

Daniel NISIOI
Grading comment
cred ca asta este cea mai potrivita varianta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5automatic geyseriulian dobreanu
4 +1boiler, water heater
Daniel NISIOI
5 -2Convector
Cristina Hritcu


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
Convector


Explanation:
din cate stiu termenul face referire la intregul sistem de incalzire al apei al unui apartament/case...

dar termenul este folosit si direct in romana : autogeizer (http://www.vcc.ro/detalii/detalii_casa.php?back=oferte&id=12...



    Reference: http://imobiliarebaiamare.ro/apartamente/lista_apartamente/1...
    Reference: http://www.vcc.ro/detalii/detalii_casa.php?back=oferte&id=12...
Cristina Hritcu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daniel NISIOI: convectorul este doar pentru incalzirea (aerului) camerei si nu a apei menajere!
16 mins

disagree  iulian dobreanu: daniel defineste corect convectorul. Nu la convector se refera textul invocat de asker.Cristina are dreptate cu termenul folosit in romana, autogeizer, dar acest termen nu ofera raspuns intrebarii de fond.
18 hrs

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
boiler, water heater


Explanation:
doar pentru apa calda menajera

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 14 mins (2005-08-26 15:07:15 GMT)
--------------------------------------------------

se foloseste mai rar chiar si "geyser" sau "instant geyser"
www.indianindustry.com/homeappliances/4268.html

Daniel NISIOI
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 15
Grading comment
cred ca asta este cea mai potrivita varianta

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
2 hrs

neutral  iulian dobreanu: in literatura tehnica, boilerul defineste un "schimbator de caldura" care este un tub larg prin care trec niste tevi cu apa,iar in spatiul dintre tevi trece fumul fierbinte de la un foc de lemne, carbuni, gaze, sau tevile sunt incalzite electric.
19 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
automatic geyser


Explanation:
Multiplex Appliances Private Limited
Manufacturer / Supplier / Exporter of: Cooking Gas Stoves, Gas Geysers, Cooking Stoves, Cooker Hoods,
!!!!!Automatic Gas Geysers !!!!!, Electronic Chimneys

Cello Electricals Pvt. Ltd.
Manufacturer / Supplier / Exporter of: Boilers,Monoblock Pump, Motor Pump,Electric Water Geyser, Instant Geysers, Water Heater,Heat Convectors, Electric Irons, Geysers,Table Fan, Coolers, Ceiling Fan, Exhaust Fan, Pedestal Fan
Se observa ca un manufacturer de profil face distinctie clara intre un boiler, un water heater, un convector, un geyser si in final un Instant geyser.
Anuntul mentionat in referinta askerului arata ca (,) house are un autogayser alaturi de o incalzire centrala.
Aceasta inseamna ca alaturi de centrala termica de incalzire a camerelor pe care o porneste in fiecare iarna, mai are un boiler pentru apa calda menajera, automat- in sensul ca nu il porneste de fiecare data cand spala vase, acest boiler porneste automat cand cineva deschide robinetul de apa calda. Casa are - intr-un limbaj comun - un "instant pentru apa calda menajera",iar acest Instant nu este un Boiler, nu este un Heater, ci este un ... Geyzer. Si nu este unul oarecare, ci unul automat! Aceasta trebuie sa inteleaga cititorul de limba engleza al articolului, si asta va intelege.
Dupa parerea mea, casa are un Automatic Gas Gayzer, dar daca vanzatorul nu precizeaza gaz/electric, nu precizez nici eu in traducere.

Situatia este groaznuca pentru Glosar, sa ajungi de la englezescul Automatic Gayzer la romanescul Autogayzer. Suna ca o Autogara. A fost o gluma.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 43 mins (2005-08-26 23:36:45 GMT)
--------------------------------------------------

groaznica!
Geyser!
Acesta este un spelling manual.


    Reference: http://indianindustry.com/homeappliances/4268.html
iulian dobreanu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8