KudoZ home » Romanian to English » Construction / Civil Engineering

instalatii aferente constructiilor

English translation: construction installation works


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:instalatii aferente constructiilor
English translation:construction installation works
Entered by: Alexander Tkach

21:33 Jan 18, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Romanian term or phrase: instalatii aferente constructiilor
AUTORIZATIE
Se autorizează domnul XXX de a desfâşura activitatea de:
Sef compartiment control de calitate
in domeniul:
- ***instalatii aferente constructiilor***

Cum de tradus in engleza mai precis?
Alexander Tkach
Ukraine
construction installation works
Explanation:
Eu zic că denumirea "instalaţii aferente construcţiilor" nu se referă la maşini şi utilaje, ci la lucrări de instalaţii; deci e o elipsă, în contextul dat nu apare explicit şi cuvântul "lucrări", dar se subînţelege, mai ales că e vorba de desfăşurarea unei activităţi; asta m-a dus imediat cu gândul la codurile CAEN - the NACE codes, după care se clasifică toate activităţile economice.

În română avem codul 43, adică clasa mare CAEN, care are mai multe subclase cu ce ne interesează pe noi, de exemplu 432:

43 - Lucrări speciale de construcţii
432 - Lucrări de instalaţii electrice şi tehnico-sanitare şi alte lucrări de instalaţii pentru construcţii;

În engleză:
43 - Specialised construction works
432 - Electrical, plumbing and other construction installation works

Deci e vorba de lucrări de instalaţii pentru construcţii, care e tot aia cu instalaţii aferente construcţiilor, adică instalaţii electrice, tehnico-sanitare etc. Precis-precis asta e!

Selected response from:

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6construction installation works
Ovidiu Martin Jurj
4construction equipment (industry)
Irina Adams
4 -2( building & construction) utilitiesAnca Nitu


Discussion entries: 3





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
construction equipment (industry)


Explanation:
The following construction equipment industry leaders are helping ensure a prosperous future by investing in The AED Foundation. Contributions support the foundation's efforts in the areas of workforce development and promotion of a positive image.
http://www.aednet.org/aed_foundation/investors.cfm

India's earthmoving and construction equipment industry (ECE) is at a watershed in its evolution and will experience strong growth spurred by the nation's economic development, according to a study by McKinsey & Co.

http://aec.ihs.com/news/mckinsey-indian-earthmoving.htm

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2008-01-18 21:58:56 GMT)
--------------------------------------------------

- S.C. TRANSACUT S.A. specialized in transport and mechanization works, having an own base of construction equipment with all maintenance and reparation additions for both its own scope and third parts.

http://www.recon-ex.ro/about.htm

Irina Adams
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Anca Nitu: construction equipment = echipament *** pentru*** constructii , aferent inseamna instalatii anexe : apa, electicitatea etc
11 mins
  -> http://www.answers.com/construction equipment?cat=technology ... mai cerceteaza

agree  Alisia75
15 mins
  -> multumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
construction installation works


Explanation:
Eu zic că denumirea "instalaţii aferente construcţiilor" nu se referă la maşini şi utilaje, ci la lucrări de instalaţii; deci e o elipsă, în contextul dat nu apare explicit şi cuvântul "lucrări", dar se subînţelege, mai ales că e vorba de desfăşurarea unei activităţi; asta m-a dus imediat cu gândul la codurile CAEN - the NACE codes, după care se clasifică toate activităţile economice.

În română avem codul 43, adică clasa mare CAEN, care are mai multe subclase cu ce ne interesează pe noi, de exemplu 432:

43 - Lucrări speciale de construcţii
432 - Lucrări de instalaţii electrice şi tehnico-sanitare şi alte lucrări de instalaţii pentru construcţii;

În engleză:
43 - Specialised construction works
432 - Electrical, plumbing and other construction installation works

Deci e vorba de lucrări de instalaţii pentru construcţii, care e tot aia cu instalaţii aferente construcţiilor, adică instalaţii electrice, tehnico-sanitare etc. Precis-precis asta e!




    Reference: http://circa.europa.eu/irc/dsis/nacecpacon/info/data/en/CPA%...
    Reference: http://codurile-caen.gsign.biz/?43-lucrari-speciale-de-const...
Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivona Tillett
8 mins
  -> mulţumesc, Ivona

agree  Irina Adams: Ovidiu, raspunsul tau mi se mare in regula, asta include si echipamente si "utilities" ceea ce intradevar se intreaba aici.
33 mins
  -> mulţumesc, rapidrina

agree  Bogdan Burghelea
8 hrs
  -> ulţumesc, Bogdan

agree  Iosif JUHASZ
9 hrs
  -> mulţumesc, Iosif

agree  xxxmistahara: si o alta varianta, mai detaliata, care contine cuv. "aferent" - construction-related installation works, desi eu nu cred ca este absolut necesara includerea lui "aferent"
11 hrs
  -> mulţumesc, mistahara

agree  Ecaterina Rusnac
13 hrs
  -> mulţumesc, Ecaterina

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
( building & construction) utilities


Explanation:
AFERÉNT, -Ă, aferenţi, -te, adj. 1. Care este în legătură cu ceva, care depinde de ceva sau decurge din ceva. 2. (Jur.) Care se cuvine sau revine cuiva. 3. (Anat.; în sintagmele) Vase aferente = vase care se varsă în altele sau pătrund într-un organ. Nervi aferenţi = nervi care transmit excitaţiile periferice centrilor nervoşi. – Din fr. afférent.
din DEX

scuze askerului :) postez pt a evita disputele cu privire la semnificatia cuvantului respectiv

http://www.elcomex.ro/m.aspx?id=76&it=2


din Merriam Webster
3 a: public utility b (1): a service (as light, power, or water) provided by a public utility (2): equipment or a piece of equipment to provide such service or a comparable service
http://www.m-w.com/dictionary/utilities

http://www2.dupont.com/Utilities_Systems/en_US/

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2008-01-18 22:01:19 GMT)
--------------------------------------------------

INSTALATII AFERENTE CONSTRUCTIILOR:ELECTRICE;SANITARE SI TERMOVENTILATII;
in linkul de mai jos:
http://forum.ziaruldebacau.ro/archive/index.php/t-14.html

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2008-01-18 22:15:16 GMT)
--------------------------------------------------

Construction equipment
A wide variety of relatively heavy machines which perform specific construction (or demolition) functions under power.
traducere: o mare varietate de masiningrele care indeplinesc functii specifice constructiilor ( si demolarilor)


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-01-18 23:43:08 GMT)
--------------------------------------------------

inca un link interesant :
http://en.wikipedia.org/wiki/Utilities
Examples of utilities are:

Power
An electric utility, which in some instances can be electric power transmission or electricity distribution organizations.
Natural gas distribution
District heat generation and distribution
Water
Drinking water purification and distribution
Waste management
Sewage treatment and disposal
Other waste disposal
Transportation
Roads, including tollways
Public transport
Communication
Telephone lines
Telecomunications, such as cable television

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Alisia75: utilities is mostly used for services, such as water, sewer, gas, electricity, and telephones, that are generally required to operate a building.http://www.answers.com/utility?cat=biz-fin
19 mins
  -> that's exactly what "aferente constructiilor " means , thank you for your confirmation

disagree  Andrei Huiban: Sunt de parere ca in acest context propunerea ta este gresita! (motivul este neconcordanta cu contextul dat). Nu inteleg de ce mi te adresezi la persoana a III-a, plural!!!
28 mins
  -> va rog , elaborati: ce anume nu se potriveste cu contextul ?