ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Cooking / Culinary

tochitura moldoveneasca

English translation: Moldavian tochitura

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:tochitura moldoveneasca
English translation:Moldavian tochitura
Entered by: Bogdan Honciuc

13:54 Jul 4, 2005
Romanian to English translations [PRO]
Art/Literary - Cooking / Culinary
Romanian term or phrase: tochitura moldoveneasca
un fel de mincare cu carne de porc prajita, slanina prajita, ochiuri prajite + mamaliga (colesterolul sa traiasca!)

o fi existind vreun echivalent in engleza? macar vreun fel de mincare apropiat?
multumesc
Bogdan Honciuc
Romania
Moldavian tochitura
Explanation:
poti sa explici in paranteze ce este. La restaurantul romanesc din Phoenix asa este trecuta in meniu, si si eu cred ca trebuie pastrata ca atare, deoarece nu exista un corespondent in engleza.
Selected response from:

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Grading comment
Multumesc tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5Moldavian tochitura
Cristina Moldovan do Amaral
5Moldavian .....
Mariana Postolache
4Moldavian style deep-fried mixed meat platterdizzygirl
4Braised pork Moldova style (pieces of roast pork, bacon, scrambled eggs, and cornflour pudding)
Péter Tófalvi
4Moldavian stew
Mihaela Brooks


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Moldavian .....


Explanation:
Cauta te rog un alt echivalent pentru tochitura. In cel mai rau caz, friptura, sau fa o nota a trad. "stew" este tocana, care are sos, este cu ceapa si suc de rosii, etc. Este total diferita de tochitura, care este de fapt carne de porc (de diferite tipuri: muschi, ficat, etc.), prajita in ulei si inabusita cu apa.

--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2005-07-04 14:11:18 GMT)
--------------------------------------------------

de acord ca nu exista termen exact, dar...



    Reference: http://www.eat-online.net/english/cookbook/romania/tochitura...
    Reference: http://www.eat-online.net/romana/cookbook/romania/tochitura....
Mariana Postolache
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Moldavian stew


Explanation:
tocana=stew..

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-07-04 14:00:34 GMT)
--------------------------------------------------

Tocana : Pork, beef or mutton stew, with onions, also usually served with mamaliga
http://www.travelnet.co.il/ROMANIA/09-Food-Drinks-Wines.htm

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-07-04 14:10:22 GMT)
--------------------------------------------------

On the same day when the pig is sacrificed, a “tochitura” is prepared and eaten with the famous “mamaliga” (a corn-flour atole), poured on to o wooden plate and with a center of sour cabbage in its own juice, in which a half- broken red pepper, is also added.

http://www.eat-online.net/english/cookbook/romania/moldavian...

--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2005-07-04 14:23:26 GMT)
--------------------------------------------------

tocana = stew
dar observ pe toate paginile exclusiv english tocanita se traduce ..lamb/pork/beef stew..
se adauga felul de carne la stew
http://s-s-foods.com/CATERING/INTERNATIONAL/Rumanian/Romania...
o alta pagina a http://s-s-foods.com/CATERING/INTERNATIONAL/Rumanian/ROMANIA...

TOCANA - PORK, BEEF OR MUTTON STEW SEASONED WITH ONIONS AND SERVED WITH MAMALIGA
http://www.allrez.com/static/romania/food-and-drink.html

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2005-07-04 14:29:48 GMT)
--------------------------------------------------

Moldavian stew
Ingredients:

500 gr pork meat
250 smoked sausages
300 gr cheese
3-4 spoons lard (oil)
10 garlic cloves
250 gr pork liver
1-2 pork kidneys
5 eggs
salt, pepper
(The Romanian name of the dish: Tochitura moldoveneasca
http://www.windowtoromania.org/recipes.asp?cat=3&recp=38



Mihaela Brooks
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mariana Postolache: tochitura si tocana nu sunt acelasi lucru! (v-o spune o moldoveanca)
0 min
  -> Mariana, imi pare rau sa te contrazic, chiar daca domeniul culinar este in afara activitatilor mele-stiu ca nu este unul si acelasi lucru..dar o traducere la tochitura nu am gasit,

agree  Elena Matei: de acord cu Mihaela este o mincare apropiata....deci nu tocana
13 mins
  -> Multumesc Matei...

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Braised pork Moldova style (pieces of roast pork, bacon, scrambled eggs, and cornflour pudding)


Explanation:
Daca vrei sa fii acurat.

INSA:

Pe linkul de mai jos nu-i nici o vorba de omlete...
O fi o alta reteta?


    Reference: http://www.eat-online.net/romana/cookbook/romania/tochitura....
Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
Moldavian tochitura


Explanation:
poti sa explici in paranteze ce este. La restaurantul romanesc din Phoenix asa este trecuta in meniu, si si eu cred ca trebuie pastrata ca atare, deoarece nu exista un corespondent in engleza.

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc tuturor!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elizabeth Rudin
2 mins
  -> multumesc

agree  Marcella Magda: şi eu aşa aş face, cu explicaţia între paranteze
3 mins
  -> multumesc

agree  Mihaela Brooks: Bogdan ne datoreaza la toti o portie de tochitura...
21 mins
  -> multumesc

agree  Sinziana Paltineanu
26 mins
  -> multumesc

agree  Andrei Albu
1 hr

neutral  Péter Tófalvi: un cititor strain va scoate din asta "tocitura", dar ma rog, fiecare sa manaince ce a gatit. :-)
1 day1 hr

1160 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Moldavian style deep-fried mixed meat platter


Explanation:
Cred ca aceasta traducere poate ca s-ar potrivi cel mai bine...

--------------------------------------------------
Note added at 1163 days (2008-09-09 20:22:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Versiuni:
1.Moldavian style deep-fried mixed meat platter, fried eggs topped
2. Fried eggs topped Moldavian style deep-fried mixed meat platter

dizzygirl
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian