ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Economics

societate in comandita simpla

English translation: Limited Partnership

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:societate in comandita simpla
English translation:Limited Partnership
Entered by: Kosmin

20:17 Oct 9, 2005
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Economics
Romanian term or phrase: societate in comandita simpla
forma de organizare a unei firme (nu stiu echivalentul in EN sau daca acesta exista)
Kosmin
Limited Partnership
Explanation:
Limited Partnership = a partnership with two kinds of partners: limited partners, who provide financial backing and have little role in management and no personal liability; and general partners, who are responsible for managing the entity and have unlimited personal liability for its debts.
www.nfa.futures.org/basicnet/glossary.aspx

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2005-10-09 20:41:12 GMT)
--------------------------------------------------

"Forma de asociere avansata fata de societatea in nume colectiv.

Membrii asociati se grupeaza in:
- comanditati, care dispun de pregatire profesionala si participa la conducere;
- comanditari, care dispun de bani si de alte mijloace materiale.

Este o asociere intre munca si capital.

Se disting societatea in comandita simpla, si societatea in comandita pe actiuni.

In cazul societatii in comandita simpla, participarea comanditarilor la constituirea capitalului social cu bani sau in natura este reprezentata de inscrisuri denumite "parti sociale".

Societatea in comandita pe actiuni se deosebeste de prima prin aceea ca membrii comanditari participa la constituirea capitalului social pe baza de actiuni."
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2362
Selected response from:

Mihai Badea
Romania
Grading comment
Multumesc mult
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6Limited Partnership
Mihai Badea
4sleeping partner
Maria Diaconu


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sleeping partner


Explanation:
cf. Dicţionar economic

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-10-09 20:24:15 GMT)
--------------------------------------------------

sau limited partner, o altă variantă

Maria Diaconu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihai Badea: Sleeping partner/limited partner ar fi comanditarul.
27 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
Limited Partnership


Explanation:
Limited Partnership = a partnership with two kinds of partners: limited partners, who provide financial backing and have little role in management and no personal liability; and general partners, who are responsible for managing the entity and have unlimited personal liability for its debts.
www.nfa.futures.org/basicnet/glossary.aspx

--------------------------------------------------
Note added at 23 mins (2005-10-09 20:41:12 GMT)
--------------------------------------------------

"Forma de asociere avansata fata de societatea in nume colectiv.

Membrii asociati se grupeaza in:
- comanditati, care dispun de pregatire profesionala si participa la conducere;
- comanditari, care dispun de bani si de alte mijloace materiale.

Este o asociere intre munca si capital.

Se disting societatea in comandita simpla, si societatea in comandita pe actiuni.

In cazul societatii in comandita simpla, participarea comanditarilor la constituirea capitalului social cu bani sau in natura este reprezentata de inscrisuri denumite "parti sociale".

Societatea in comandita pe actiuni se deosebeste de prima prin aceea ca membrii comanditari participa la constituirea capitalului social pe baza de actiuni."
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2362

Mihai Badea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc mult

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
9 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Ovidiu Martin Jurj: asa e; si Langenscheidt si LEO traduc tot asa si numai asa termenul german Kommanditgesellschaft (abr. KG)
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Mihaela Pirvulet
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Bogdan Burghelea: super! felicitări!
7 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Cristina Hritcu
12 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Lucica Abil
22 hrs
  -> Mulţumesc!