KudoZ home » Romanian to English » Economics

stornare in rosu

English translation: CORRECTING / REVERSING ENTRY


11:15 Apr 3, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / economic
Romanian term or phrase: stornare in rosu
fraza completa suna asa: "Stornarile se vor inregistra in rosu- inregistrarea in rosu este reprezentata de inregistrarea sumelor negative in debitul sau creditul contului in acelasi fel ca la inregistrarea initiala doar su semn inversat"... superba, nu-i asa? ....
Oana Clapa
Belgium
English translation:CORRECTING / REVERSING ENTRY
Explanation:
STORNÁ, stornez, vb. I. Tranz. A rectifica o înregistrare contabilă greşit făcută în cartea sau în jurnalul de contabilitate al unei întreprinderi, prin adăugarea sau scăderea unei sume echivalente cu cea greşită. – Din it. stornare.

CORRECTING ENTRY, a type of ADJUSTING ENTRY, is required at the end of an accounting period if a mistake was made in the accounting records during the period.

Stornare = sinonim - corectareIn contabilitate, actiunea de a storna si rezultatul ei. Actiune de rectificare a unei inregistrari contabile efectuate gresit sau a unor valori care figureaza in contabilitate la un nivel ce nu corespunde realitatii.Stornare in negru - anulare a unei inregistari contabile prin inversarea pozitiei conturilor in cadrul formulei contabile (cu aceeasi suma).Stornare in rosu - anulare a unei inregistrari contabile prin transcrierea marimii operatiunii in rosu sau chenar

vezi si REVERSING ENTRY http://www.ventureline.com/glossary_R.asp

inregistrare de stornare = reversing entry
inregistrare rectificativa = correcting entry

http://www.englezaonline.ro/dictionar_contabilitate/inregist...
Selected response from:

Ede Lungu
Grading comment
mersic mult :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7CORRECTING / REVERSING ENTRYEde Lungu
4 +2cancellation of entry (entry cancellation)
Andreea Sepi


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
CORRECTING / REVERSING ENTRY


Explanation:
STORNÁ, stornez, vb. I. Tranz. A rectifica o înregistrare contabilă greşit făcută în cartea sau în jurnalul de contabilitate al unei întreprinderi, prin adăugarea sau scăderea unei sume echivalente cu cea greşită. – Din it. stornare.

CORRECTING ENTRY, a type of ADJUSTING ENTRY, is required at the end of an accounting period if a mistake was made in the accounting records during the period.

Stornare = sinonim - corectareIn contabilitate, actiunea de a storna si rezultatul ei. Actiune de rectificare a unei inregistrari contabile efectuate gresit sau a unor valori care figureaza in contabilitate la un nivel ce nu corespunde realitatii.Stornare in negru - anulare a unei inregistari contabile prin inversarea pozitiei conturilor in cadrul formulei contabile (cu aceeasi suma).Stornare in rosu - anulare a unei inregistrari contabile prin transcrierea marimii operatiunii in rosu sau chenar

vezi si REVERSING ENTRY http://www.ventureline.com/glossary_R.asp

inregistrare de stornare = reversing entry
inregistrare rectificativa = correcting entry

http://www.englezaonline.ro/dictionar_contabilitate/inregist...


    Reference: http://www.ventureline.com/glossary_C.asp
    Reference: http://www.buget.ro/finante-banci-investitii-legi/o-Dictiona...
Ede Lungu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
mersic mult :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli: http://dexonline.ro/search.php?cuv=storna Gata sa postez.
2 mins
  -> Multumesc :)

agree  Georgiana Vasilescu
42 mins
  -> Multumesc frumos!

agree  Rose Marie Matei
48 mins
  -> Multumesc frumos!

agree  Anca Nitu
2 hrs
  -> Merci!

agree  wordbridge
3 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Veronica Manole
3 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Tradeuro Language Services
18 hrs
  -> Multumesc!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cancellation of entry (entry cancellation)


Explanation:
formule contabile de stornare in rosu =
constau in anularea unei formule contabile efectuate anterior gresit prin intocmirea si inregistrarea unei noi formule contabile similara cu cea eronata, insa cu sumele inscrise in rosu ( sau in negru, dar incadrata in chenar). Inscrierea unei sume in rosu are semnificatia in contabilitate a unor valori cu semnul "-", avand ca efect anularea sumei inscrisa anterior in mod eronat.

deci face inregistrarea pe aceeasi suma dar pe sens invers, anuland-o. nu doar o corecteaza cu o anumita suma, ci o anuleaza complet, inregistrand-o invers. (ma rog, chestii nashpa de conta...)



    Reference: http://www.rdt-contabilitate.ro/f/formule_contabile_de_storn...
Andreea Sepi
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vandor
10 hrs
  -> multumesc

agree  RODICA CIOBANU
21 hrs
  -> multumesc