KudoZ home » Romanian to English » Education / Pedagogy

titular curs

English translation: course coordinator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:titular curs
English translation:course coordinator
Entered by: xxxioanasb

18:35 Feb 1, 2009
Romanian to English translations [PRO]
Science - Education / Pedagogy
Romanian term or phrase: titular curs
in sistemul universitar
xxxioanasb
course coordinator
Explanation:
Am lucrat o vreme în învăţământul universitar şi ştiu cam despre ce este vorba, sau cel puţin la noi aşa era: titularul de curs se mai numeşte şi titular de disciplină; denumirea nu se referă la calitatea de titular pe post a profesorului. Titular de curs / disciplină înseamnă un fel de coordonator al cursului / disciplinei de învăţământ respcetive.

Adică o anumită disciplină de învâţământ este predată de mai mulţi profesori, titulari pe post sau nu (pot fi şi externi la plata cu ora), dar numai unul dintre ei este titularul de disciplină, adică este cel care coordonează disciplina respectivă, stabilind tematica şi bibliografia cursului / disciplinei, deci manualele după care se predă, apoi tot titularul de disciplină elaborează programa analitică şi planificarea pe nr. de ore, stabileşte metodologia de examen, tematica şi bibliografia etc. Iar ceilalţi profesori care predau aceeaşi materie sunt obligaţi să respecte şi ei toate astea. Adică titularul de disciplină face toate astea şi de asemenea predă la nişte grupe, anul II să zicem, grupele 1, 2 şi 3; la anul II grupele 4 şi 5, să zicem, predă alt cadru didactic, dar va face aceeaşi materie şi va lucra după aceleaşi manuale şi după aceeaşi programă analitică stabilite de titularul de disciplină, deci va preda exact acelaşi lucru ca şi acesta, va sta la o lecţie tot atâtea ore ca acesta etc. Din experienţă zic că e o muncă gratis, că nu iei nimic în plus pe ea la plată.

Nu ştiu în ce măsură există aşa ceva la universităţile din ţările de limbă engleză; totuşi am găsit ceva referinţă care pare să se potrivească:

http://www.utexas.edu/pharmacy/resources/guide/
Selected response from:

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Grading comment
Multumesc, Ovidiu Katz! Acesta era termenul cautat de mine (nu "tenured professor").
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6course coordinator
Ovidiu Martin Jurj
3 +3tenure teacher
Alexandra Radu


Discussion entries: 4





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
tenure teacher


Explanation:
tenure teacher este profesor titular, banuiesc ca asta iti trebuie tie

sper sa te ajute

succes

Alexandra Radu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sasori: tenured teacher
5 mins

agree  Claudia Popa (Klaus): tenured professor
28 mins

agree  RODICA CIOBANU: de acord cu sasori si Claudia
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
course coordinator


Explanation:
Am lucrat o vreme în învăţământul universitar şi ştiu cam despre ce este vorba, sau cel puţin la noi aşa era: titularul de curs se mai numeşte şi titular de disciplină; denumirea nu se referă la calitatea de titular pe post a profesorului. Titular de curs / disciplină înseamnă un fel de coordonator al cursului / disciplinei de învăţământ respcetive.

Adică o anumită disciplină de învâţământ este predată de mai mulţi profesori, titulari pe post sau nu (pot fi şi externi la plata cu ora), dar numai unul dintre ei este titularul de disciplină, adică este cel care coordonează disciplina respectivă, stabilind tematica şi bibliografia cursului / disciplinei, deci manualele după care se predă, apoi tot titularul de disciplină elaborează programa analitică şi planificarea pe nr. de ore, stabileşte metodologia de examen, tematica şi bibliografia etc. Iar ceilalţi profesori care predau aceeaşi materie sunt obligaţi să respecte şi ei toate astea. Adică titularul de disciplină face toate astea şi de asemenea predă la nişte grupe, anul II să zicem, grupele 1, 2 şi 3; la anul II grupele 4 şi 5, să zicem, predă alt cadru didactic, dar va face aceeaşi materie şi va lucra după aceleaşi manuale şi după aceeaşi programă analitică stabilite de titularul de disciplină, deci va preda exact acelaşi lucru ca şi acesta, va sta la o lecţie tot atâtea ore ca acesta etc. Din experienţă zic că e o muncă gratis, că nu iei nimic în plus pe ea la plată.

Nu ştiu în ce măsură există aşa ceva la universităţile din ţările de limbă engleză; totuşi am găsit ceva referinţă care pare să se potrivească:

http://www.utexas.edu/pharmacy/resources/guide/

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 23
Grading comment
Multumesc, Ovidiu Katz! Acesta era termenul cautat de mine (nu "tenured professor").

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Shortall
25 mins
  -> mulţumesc, Peter

agree  Alice Crisan: In cadrul Universitatii Middlesex, auzeam continuu de la studenti: "My course coordinator adviced me ...." si de la colegii pentru adulti;www.abs.aston.ac.uk/newweb/staff/detail.asp/sfldStaffID=A00...
51 mins
  -> mulţumesc, Alice

agree  Sandra& Kenneth: "Le curriculum est proposé par chaque titulaire de cours, et il est approuvé par le conseil de la chaire de spécialité et le conseil de la faculté. "
1 hr
  -> mulţumesc, Sangro

agree  Mihaela Ghiuzeli: Da ! In invatamantul de adulti, este "staff development coordinator" ( am fost si eu asa ceva in Ca), cel/cea care stabileste" curriculum" si organizeaza sedintele cu profesorii. A nu se confunda cu "tenure" care e alt ceva.
5 hrs
  -> mulţumesc, Mihaela

agree  Tradeuro Language Services
11 hrs
  -> mulţumesc, Tradeuro Linguistic Services

agree  Cristina Bolohan
4 days
  -> mulţumesc, Cristina