ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Engineering: Industrial

lohn

English translation: outsourcing

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:lohn
English translation:outsourcing
Entered by: Valentin Cirdei

08:58 Jun 16, 2006
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / industrie
Romanian term or phrase: lohn
citate din text:
-dezvoltarea industriei prelucrătoare, preponderent în sistem *lohn*
-cu o proporţie încă ridicată a sistemului de producţie în *lohn*
-industriile *lohn*-intensive
nu am reusit sa-l gasesc nicaieri... :(
Oana Clapa
Romania
outsourcing
Explanation:
"Lohn-ul reprezinta un tip de contract international prin care un producator (executant) se obliga sa execute un produs la comanda unui beneficiar (ordonator), in schimbul unei remuneratii si pe baza documentatiei tehnice pusa la dispozitie de ordonator."

Din definiţia asta ar rezulta chiar că e vorba de outsourcing. Oricum, dacă te uiţi aici
http://de.wikipedia.org/wiki/Lohn
pare denaturat în română (salariu?).

Outsourcing (or contracting out) is often defined as the delegation of non-core operations or jobs from internal production within a business to an external entity (such as a subcontractor) that specializes in that operation.
http://en.wikipedia.org/wiki/Outsourcing
Selected response from:

Valentin Cirdei
Romania
Grading comment
mersi mult pentru "enlightment" :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3outsourcing
Valentin Cirdei
5 +1contract work
Janos Fazakas
4lohn agreement
Alexandru Molla
4production on order
Lucica Abil
4subcontracting arrangement/agreement
Cristina Frasineanu


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
outsourcing


Explanation:
"Lohn-ul reprezinta un tip de contract international prin care un producator (executant) se obliga sa execute un produs la comanda unui beneficiar (ordonator), in schimbul unei remuneratii si pe baza documentatiei tehnice pusa la dispozitie de ordonator."

Din definiţia asta ar rezulta chiar că e vorba de outsourcing. Oricum, dacă te uiţi aici
http://de.wikipedia.org/wiki/Lohn
pare denaturat în română (salariu?).

Outsourcing (or contracting out) is often defined as the delegation of non-core operations or jobs from internal production within a business to an external entity (such as a subcontractor) that specializes in that operation.
http://en.wikipedia.org/wiki/Outsourcing

Valentin Cirdei
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
mersi mult pentru "enlightment" :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Barbulescu
18 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Cristina Chaplin
14 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Bogdan Burghelea: mi se pare cel mai apropiat ca sens
1 day52 mins
  -> Mulţumesc! Probabil că ar fi cel mai accesibil într-o traducere.

45 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
contract work


Explanation:
În cele mai multe cazuri, firma românescă care lucrează în acest sistem contribuie doar cu manopera. Cel puţin judecând pe baza celor citite la: http://www.ghidafaceri.ro/companii-firme/Lohn.php
Se pare că sistemul este utilizat mai ales în industria confecţilor. Totuşi expresia de "lohn" mi se pare curioasă. S-ar putea să provină din engleză (loan) prin intermedierea unei alte limbi.

Janos Fazakas
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Butas
1 hr

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
production on order


Explanation:
Dicţionar juridic de comerţ exterior, ESE, 1986:

"Producţie la comandă, cunoscută şi sub denumirea de ***lohn***, formă de cooperare economică internaţională în care, la comanda unei părţi, cealaltă parte contractantă execută un produs pe baza documentaţiei tehnice puse la dispoziţie de partea care l-a comandat."

The data reveal a trend towards increased standardization of product. Firms report an increase
in sales from stock from 24.2% of total sales before to 33% now, and a concomitant decrease in
"production on order" from 67.7% to 56% of sales.
http://www-wds.worldbank.org/servlet/WDSContentServer/WDSP/I...

With complete facilies set up on an area of 1,600 m2, an expert staff of 70 people, its machinery of famous brand, and a monthly production capacity 160,000 pieces, BEYZA TEKSTİL makes its presence clearly known in the field of ***production on order***.
http://www.turkishsellers.com/showcompany.aspx?compid=29066

Lucica Abil
Romania
Native speaker of: Romanian

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
subcontracting arrangement/agreement


Explanation:
The region has become a preferred target for production relocation, outsourcing, subcontracting and assembly production/outward processing trade for Western European companies and markets.

Subcontracting and particularly assembly production arrangements within global or European supply chains. This is one of the most important areas of informal employment and can take place in home-based, micro-enterprise-based or in factory-based locations.


----des intalnit sub forma de subcontracting

---a mai aparut si outward processing

Example sentence(s):
  • Foreign clients employ subcontracting arrangements in the region because of the absence of basic labour rights, which enables them to exercise high production and labour flexibility.
  • Among the terms used in the international discourse on global commodity/value/ supply chains for assembly arrangements are "Outward Processing Trade", "Cut-Make-Trim" (German: "Passive Lohnveredelung"). In the region, the terms "Lohnsystem" (Lohn = German

    Reference: http://www.cleanclothes.org/campaign/02-03_inf_sec.htm
    Reference: http://www.penelopes.org/Anglais/article.php3?id_article=275
Cristina Frasineanu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lohn agreement


Explanation:
Buna ziua!

Desi aceasta interventie vine la spartul targului, si imi cer scuze, poate va fi utila altor persoane: v-as fi sugerat sa lasati lohn agreement, pentru ca lohn-ul constituie un sistem aparte de contractare de servicii, nu este subcontractare simpla, pentru se face in alta tara, lohn-istii au si acces la tehnologie, au si niste scutiri, etc. In cazul in care cautati pe google, veti constata ca se spune lohn agreement inclusiv in tarile vecine, pentru ca si ei folosesc acest sistem. Am constatat ca i se mai spune si CMT, dar zau ca nu stiu ce inseamna asta :)). Bafta!

Alexandru Molla
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian