KudoZ home » Romanian to English » Finance (general)

supraveghere pe baza consolidata

English translation: Supervision on a consolidated basis


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:supraveghere pe baza consolidata
English translation:Supervision on a consolidated basis
Entered by: Bogdan Dusa

11:16 Nov 1, 2006
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Romanian term or phrase: supraveghere pe baza consolidata
E vorba de niste regulamente bancare. Se aplica niste sanctiuni in cazul unor situatii, cum ar fi cea in care:

Actionarii semnificativi nu sunt supravegheati in mod adecvat de autoritatea competenta din tara de origine, inclusiv in ceea ce priveste supravegherea pe baza consolidata.

Multumesc de sugestii.
Bogdan Dusa
Romania
Supervision on a consolidated basis
Explanation:
dupa cum apare in textul UE din link-ul de mai jos
Selected response from:

geapep
Sweden
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5Supervision on a consolidated basisgeapep
3monitoring on consolidated basis
Elvira Tatucu


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
monitoring on consolidated basis


Explanation:
O idee avand in vedere explicatiile de mai jos:

Sistem centralizat de raportare (***Consolidated tape***)Sistem de raportare (afisare) a tranzactiilor cu valorile mobiliare listate la NYSE pe o tabela electronica, denumita Tape A, si a tranzactiilor cu valori mobiliare listate la toate celelalte burse pe alta tabela electronica, denumita Tape B, indiferent unde are loc tranzactia.
2. Fuziune (***Consolidation***)Fuziune a doua sau mai multe firme in urma careia se formeaza o companie complet noua. Activele si datoriile firmelor care au fuzionat sunt preluate de noua companie. Vezi Merger.
3. Bilant contabil ***consolidat*** (***Consolidated ***balance sheet)Bilant contabil in care activele si datoriile unei companii mama si ale filialelor sale sunt prezentate ca si cand ar fi vorba de o singura firma.

Definitiile de mai sus se gasesc pe http://www.eafacere.ro/search_dictionar.asp?defSearch=consol...

Pe de alta parte, în RO am mai întâlnit şi termenul "corelat" - de ex. "conturi corelate" sau "date corelate" sau "corelare de date" toate traduse în EN cu "consolidate - consolidated"


    Reference: http://www.eafacere.ro/search_dictionar.asp?defSearch=consol...
Elvira Tatucu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
Supervision on a consolidated basis


Explanation:
dupa cum apare in textul UE din link-ul de mai jos


    Reference: http://64.233.183.104/search?q=cache:trL8k1f8i_YJ:europa.eu/...
geapep
Sweden
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: aceasta este sintagma folosită în limbajul bancar!
2 hrs
  -> Multumesc Lucia

agree  andreea: sau pur şi simplu "consolidated supervision"
2 hrs
  -> Multumesc Andreea

agree  Camelia Frunză
2 hrs
  -> Multumesc Camelia

agree  Lydia Molea
4 hrs
  -> Merci Lydia

agree  Elena Iercoşan
7 hrs
  -> Merci Elena