KudoZ home » Romanian to English » Finance (general)

ordinea stingerii datoriilor

English translation: debt repayment order


17:33 Feb 16, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Finance (general)
Romanian term or phrase: ordinea stingerii datoriilor
Precizăm că ordinea stingerii datoriilor înscrise la rol este determinată de data la care efectuați plata, respectiv dacă aceasta este înainte de scadența termenului de plată sau după expirarea acestuia.

Nu sunt sigură dacă folosirea cuvântului ”ordinea” este foarte corectă în acest context. Ar putea cineva să parafrazeze prima jumătate a frazei oentru mine sau să-mi ofere o soluție în engleză?

Vă mulțumesc anticipat!
Cristina Moldovan do Amaral
United States
English translation:debt repayment order
Explanation:
"extinguish" are mai mult sens de "amortizare"
stinge = 6. Tranz. A pune capăt unei obligaţii, unei acţiuni penale, unui împrumut, unui privilegiu.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=stingere
are sens de "achitare"

Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
sună bine! mulțumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5debt estinguishing
adami
4debt repayment orderAnca Nitu
4the priority of debt payment ...
Irina Schwab


Discussion entries: 7





  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the priority of debt payment ...


Explanation:
greater priority should be given to the overdue payments.
as your text suggests, if you miss a payment (you pay after the deadline), this basically becomes "arrears" and further penalties apply.
The "order" or "priority" is dictated by the need to pay defaulted payments first, to avoid an influence on somebody's credit rating.

Nu stiu daca are sens si ajuta, insa vroiam sa adaug ca toate comentariile de mai sus sunt perfect valabile. Depinde cat de mult au lamurit textul original.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-02-17 09:48:26 GMT)
--------------------------------------------------

La urma urmei cuvantul "ordine" nu e rau de loc, sa iti dau un exemplu:
In Anglia, cand o companie devine falimentara si trebuie dizolvata, exista o "ordine" in care se platesc datoriile din toate fondurile ramase sau care mai pot fi recuperate: Primul pe lista va fi Guvernul, asadar datoriile la stat au prioritate, apoi bancile, si la urma restul pagubitilor, clenti, etc.

Irina Schwab
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
2 hrs

disagree  adami: a stinge nu e acelasi lucru cu a plati
2 days12 hrs

3 days4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
debt estinguishing


Explanation:
Termenul corect este 'to estinguish debts'.
The order (absolut corect aici) in which enrolled debts are enstinguished...

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 25

3 days6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
debt repayment order


Explanation:
"extinguish" are mai mult sens de "amortizare"
stinge = 6. Tranz. A pune capăt unei obligaţii, unei acţiuni penale, unui împrumut, unui privilegiu.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=stingere
are sens de "achitare"



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 196
Grading comment
sună bine! mulțumesc