KudoZ home » Romanian to English » Finance (general)

speză bancară

English translation: banking charges


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:speză bancară
English translation:banking charges
Entered by: Péter Tófalvi

11:38 Aug 7, 2004
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Romanian term or phrase: speză bancară
Valoarea tranşei nu conţine sumele ce vor fi plătite pentru dobânzi, comisioane şi speze bancare, prime de asigurare precum şi alte cheltuieli aferente creditului extern, sume ce vor fi suportate din bugetul de stat.
Péter Tófalvi
Hungary
banking charges
Explanation:
banking charges
Selected response from:

Mihaela Sinca
Grading comment
Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2bank fees
Dan Marasescu
5 +1bank expenses
Irene S.
4 +1banking charges
Mihaela Sinca


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
speză bancară
bank fees


Explanation:
-

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Sinca
1 min
  -> merci

agree  Cristina Moldovan do Amaral
57 mins

agree  Cristina Anghel
1 hr

disagree  misoft: bank fees sunt comisioane bancare iar spezele bancare sunt cheltuieli bancare deci bank expenses.
3 hrs
  -> "bank fees" e un termen mai general, care se poate referi la comisioane, dar nu se limiteaza in nici un caz la ele. Fata de "bank expenses", este mult mai folosit.

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
speză bancară
banking charges


Explanation:
banking charges

Mihaela Sinca
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 73
Grading comment
Thank you!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: Si un link util: http://europa.eu.int/comm/internal_market/en/finances/banks/...
1 day20 hrs

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
speză bancară
bank expenses


Explanation:
13-1-245. Bank expenses related to disclosure of customer's ...
MISSISSIPPI CODE OF 1972 As Amended. SEC. 13-1-245. Bank expenses related to
disclosure of customer's financial records. (1) As used in this section: ...
www.mscode.com/free/statutes/13/001/0245.htm - 9k - în Cache - Pagini similare

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 51 mins (2004-08-07 15:29:41 GMT)
--------------------------------------------------

Dicţionar explicativ
SPÉZE f. pl. rar Folosire a banilor pentru satisfacerea unor necesităţi de afaceri. * A trăi pe ~le cuiva a trăi din câştigul altuia. /<it. spese, germ. Spesen
Dicţionar de neologisme
spéze s. f. pl. cheltuieli pentru un anumit scop. (<it. spese)
Dicţionar ortografic
spéze s. f. pl.
Dicţionar de sinonime
spéze s. pl. v. cheltuială.


Irene S.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  misoft: speze=cheltuieli deci spezele bancare sunt bank expenses (cel putin aici). Daca traducem "speze bancare" ca "bank fees" cum traducem "comisioane" ?
3 hrs
  -> corect