KudoZ home » Romanian to English » General / Conversation / Greetings / Letters

reguli nejuridice

English translation: unwritten/non-judicial rules


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:reguli nejuridice
English translation:unwritten/non-judicial rules
Entered by: silvia karen

11:50 Mar 30, 2007
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - General / Conversation / Greetings / Letters
Romanian term or phrase: reguli nejuridice
Contextul este următorul:

Un rol deosebit de important o are interpretarea când ne referim la regulile care trebuie respectate în societate : fie reguli nejuridice (morale, de convieţuire, de politeţe etc.) fie reguli juridice adică reguli consacrate printr-un act normativ.

Mulţumesc anticipat.
silvia karen
France
v.
Explanation:
"Unwritten", "common-sense" sau "customary" pentru contrastul cu cele reglementate.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2007-03-30 12:14:55 GMT)
--------------------------------------------------

conflicts between customary law and the law from outside sources, commonly and in this article referred to as ‘received law’

http://www.usp.ac.fj/editorial/jpacs_new/Brown.PDF
Selected response from:

Valentin Cirdei
Romania
Grading comment
Mulţumesc frumos tuturor, în cele din urmă am optat pentru această variantă.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3v.
Valentin Cirdei
4unwritten rules ( in society)Anca Nitu
3internal regulations
Elvira Tatucu


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
internal regulations


Explanation:
Este vorba de ROI - Regulament de Ordine Internă al unei companii? Dacă da, el conţine de la codul etic până la ţinuta obligatorie şi conduita impusă angajaţilor unei firme.
Va doresc tuturor un sfârşit de săptămână excelent!

Elvira Tatucu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
v.


Explanation:
"Unwritten", "common-sense" sau "customary" pentru contrastul cu cele reglementate.

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2007-03-30 12:14:55 GMT)
--------------------------------------------------

conflicts between customary law and the law from outside sources, commonly and in this article referred to as ‘received law’

http://www.usp.ac.fj/editorial/jpacs_new/Brown.PDF

Valentin Cirdei
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Mulţumesc frumos tuturor, în cele din urmă am optat pentru această variantă.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
1 hr
  -> Mulţumesc !

agree  anca mesco
3 hrs
  -> Mulţumesc !

agree  Elena Iercoşan
3 hrs
  -> Mulţumesc !

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
unwritten rules ( in society)


Explanation:
http://www.sm3a.org.uk/pbforum/documents/unwritten.html

ca sa fac distinctia intre Unwritten Law si Unwritten Rule
cred ca in cazul de fata se impune Rule

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16