KudoZ home » Romanian to English » General / Conversation / Greetings / Letters

traseism politic

English translation: political party switching


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:traseism politic
English translation:political party switching
Entered by: Julia Bogdan Rollo

07:05 Apr 22, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - General / Conversation / Greetings / Letters
Romanian term or phrase: traseism politic
Traseismul politic provine dintr-un acut instinct de autoconservare şi de perpetuare a unei stări de bine în general de care se bucură practicantul sau a unei virtuale stări de bine, către care tinde respectivul om politic. Unii politicieni au ajuns să exceleze la ambele categorii şi chiar să le impună ca şi repere pentru identificarea liderului.
Julia Bogdan Rollo
United States
party switching
Explanation:
reda ideea, chiar daca nu este atat de "polemic" ca in romana.
Selected response from:

Rodica Stefan
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5party switching
Rodica Stefan
4party jumping
AATranslations
5 -1flip-floppingIoan-Petru Vascan
3party loyalties switch/switch of political allegiances/ change of political camps
Mihaela Ghiuzeli
3political promiscuityMonika Silea


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
party switching


Explanation:
reda ideea, chiar daca nu este atat de "polemic" ca in romana.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Party_switching_in_the_United_S...
Rodica Stefan
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Honciuc
8 mins

agree  Nina Iordache: Sigur ca da! Desi, evident, poate ca in romana surprinde si mai mult "imoralitatea" actiunii
3 hrs

agree  Georgiana Vasilescu
3 hrs

agree  Tradeuro Language Services
11 hrs

agree  RODICA CIOBANU
1 day3 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
flip-flopping


Explanation:
Mi-am batut capul cu chestia asta, la momentul respectiv :))

http://en.wikipedia.org/wiki/Flip-flop_(politics)

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-04-22 07:22:02 GMT)
--------------------------------------------------

cunoscut si sub numele de U-turning, mai ales in SUA.

Ioan-Petru Vascan
Meets criteria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Bogdan Honciuc: flip-flopping se referă la schimbarea viziunilor politice în funcţie de cum bate vântul electoral, nu a partidelor
7 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
political promiscuity


Explanation:
poate?

Monika Silea
Romania
Meets criteria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
party jumping


Explanation:
This is the termn used in USA, especially by the media.


    Reference: http://www.allthingsdemocrat.com/2008/03/03/party-jumping-sh...
    Reference: http://www.legalnewsline.com/news/contentview.asp?c=203305
AATranslations
United States
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
party loyalties switch/switch of political allegiances/ change of political camps


Explanation:
http://bhutannews.blogspot.com/2008/01/party-loyalties-switc...
alte idei pe aceeasi tema "party switching"

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-04-22 23:45:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.romanialibera.ro/a121183/stolojan-acuzat-de-trase...

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-04-22 23:47:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://repositories.cdlib.org/igs/WP2007-6/

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-04-22 23:50:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.delawareonline.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/200...

Mihaela Ghiuzeli
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 14