KudoZ home » Romanian to English » General / Conversation / Greetings / Letters

incidenta lustratiei

English translation: Incidence of Lustration


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:incidenta lustratiei
English translation:Incidence of Lustration
Entered by: Julia Bogdan Rollo

07:26 Apr 22, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - General / Conversation / Greetings / Letters
Romanian term or phrase: incidenta lustratiei
Ar intra sub o formă sau alta sub incidenţa lustraţiei?
Julia Bogdan Rollo
United States
Incidence of Lustration
Explanation:
http://www.crimelecomunismului.ro/en/publications

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-04-23 09:10:30 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc frumos, Julia!
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Incidence of Lustration
Nina Iordache
4shall be cleansed within the scope of the spring cleaning/ whitewashingAnca Nitu


  

Answers


15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shall be cleansed within the scope of the spring cleaning/ whitewashing


Explanation:
Flexiuni | Abrevieri 3 definiţii pentru lustraţie
lustraţie substantiv feminin nearticulat articulat
nominativ-acuzativ singular lustr'aţie lustr'aţia
plural — —
genitiv-dativ singular lustr'aţii lustr'aţiei
plural — —

lustráţie s. f., pl. lustráţii
Sursa: Dicţionar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greşeală de tipar

LUSTRÁŢIE s.f. Ceremonie prin care cei vechi purificau o persoană, un câmp etc. [Gen. -iei, var. lustraţiune s.f. / cf. fr. lustration, lat. lustratio].
Sursa: DN | Trimisă de LauraGellner, 19 May 2005 | Greşeală de tipar

LUSTRÁŢIE, lustráţii, s.f. 1. (Ant.) Ceremonie de purificare a unei persoane, a unui câmp etc. 2. (Rel.) Rit de purificare. (din fr. lustration, lat. lustratio)
http://dexonline.ro/search.php?cuv=lustratie

contextul e departe de a fi generos :(
din ce inteleg pare sa fie un gen de "purificare" si atunci de ce sa anglicizam termeni romanesti ( sau latini)
ei exista dar nu sunt folositi prea des
http://www.merriam-webster.com/dictionary/lustration

din context nu se intelege daca e o "lustratie" pro forma sau una adevarata...

Anca Nitu
Meets criteria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Incidence of Lustration


Explanation:
http://www.crimelecomunismului.ro/en/publications

--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2008-04-23 09:10:30 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc frumos, Julia!

Nina Iordache
Romania
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AATranslations
5 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Iosif JUHASZ
5 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  Tradeuro Language Services
8 hrs
  -> Multumesc frumos!

agree  RODICA CIOBANU
1 day32 mins
  -> Multumesc frumos!