KudoZ home » Romanian to English » Human Resources

Referent

English translation: (Civil Service) Clerk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:Referent
English translation:(Civil Service) Clerk
Entered by: Nina Iordache

10:22 Feb 15, 2009
Romanian to English translations [PRO]
Human Resources / Public administration
Romanian term or phrase: Referent
Un functionar cu studii medii in administratia publica.
cata81
(Civil Service) Specialist
Explanation:
In general este vorba despre:

REFER'ENT, -Ă, referenţi, -te, s.m. si f. Specialist în cadrul unei instituţii, a cărui atribuţie este de a da îndrumări si informaţii în domeniul specialităţii sale; consilier. ♦ Persoană care face un referat. - Din germ. Referent, lat. referens, -ntis.

http://agency.governmentjobs.com/sacramento/default.cfm?acti...

si pentru completa clarificare a mai multor tipuri de posturi publice:

http://www.dop.wa.gov/Templates/JobClassList.aspx?NRMODE=Pub...{C4CFABF8-B8FB-4F91-B343-8D6C789280AC}&NRORIGINALURL=%2fResources%2fJobClasses%2f&NRCACHEHINT=NoModifyGuest

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-15 13:32:01 GMT)
--------------------------------------------------

Daca, asa cum am aratat, persoana are studii medii ar trebui sa-i spunem, pur si simplu clerk, administrative clerk, civil service clerk si asa mai departe, desi, daca avem de a face cu un referent de specialitate, lucrurile se schimba, si eu am fost asa ceva in domeniul lingvistic, deci presupune o diploma si o specializare academica.

Fiind vorba de studii medii la care sa zicem s-a adaugat un curs de specializare anume pentru un anume scop la locul de munca, poate ca merge si specialist, dar aici avem de a face mai ales cu niste sisteme un pic diferite si trebuie sapat mai adanc, dupa parerea mea: atat la sursa (context, intrebari pentru client) , dar si pentru mai multe definitii ale referentului (originea termenului este din germana, deci trebuie vazut ce inseamna exact acolo, de exemplu)

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2009-02-20 08:04:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc, spor la treaba!
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
Sugestiile dumneavoastra se apropie cel mai mult de descrierea facuta de mine (persoanele de la ghiseul unei primarii sunt incadrate, de exemplu, in functia de Referent). Nu e vorba de vreo specializare anume, de aceea optez pentru Civil Service Clerk.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(Civil Service) Specialist
Nina Iordache
4 +1reader/reviewerRODICA CIOBANU
4consultant/abstractor/contributor/referral agentAnca Nitu
3Public Administration Officercezara lucas
Summary of reference entries provided
referent
Mihaela Ghiuzeli

  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Public Administration Officer


Explanation:
United Nations Core Values: Integrity, Professionalism, Respect for Diversity
Responsibilities
Within delegated authority and under the general supervision of the Chief of the Governance and Public Administration Branch, the Governance and Public Administration Officer will focus on the areas of governance systems and institutions, civil service reform, decentralization, and innovation in public administration, including the following: [...].
www.unrecruit.go.kr/information

--------------------------------------------------
Note added at 41 minute (2009-02-15 11:03:55 GMT)
--------------------------------------------------

Vad ca referinta nu merge, sper ca textul singur este de ajutor.

cezara lucas
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
reader/reviewer


Explanation:
conform dictionar roman-englez, autor Leon Levitchi, editura 100+1 gramar

RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ciprian - Vasile Popescu
7 hrs

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
consultant/abstractor/contributor/referral agent


Explanation:
Sunt mai multe posibilitati , depinde descrierea postului - care cred ca de importanta determinanta in cazul dvs
In germana functia exista (am ocupat-o personal la un moment dat si se cheama la fel)
Unmittelbare Treffer
abstractor der Referent - Beruf
referee der Referent
course instructor der Referent
head of division der Referent
consultant der Referent | die Referentin
contributor der Referent | die Referentin - Redner
instructor der Referent | die Referentin
speaker der Referent | die Referentin
http://dict.leo.org/
http://www.thefreedictionary.com/abstractor

mai exista si aceasta posibilitate:
Domaine(s) : - appellation de personne
appellation d'emploi
- sociologie


français


agent orienteur n. m.
Équivalent(s) English referral agent



Définition :
Personne qui dirige quelqu'un en difficulté vers un point d'aide.


Sous-entrée(s) :
forme(s) féminine(s)
agente orienteuse n. f.

terme(s) à éviter
référent
référant

as zice ca trebuie sa dati mai multe amanunte pana una alta am votat mai sus :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Revin cu lamuriri! Referentul, la fel ca si consilierul, este o functie de executie, principala diferenta consta in studiile necesare pentru ocuparea unei astfel de functii. Pentru ocuparea unei functii de Referent este suficienta diploma de studii medii, iar pentru cea de Consilier se impun studiile superioare. Referentii pot fi persoanele de la ghiseele din cadrul unei primarii.


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(Civil Service) Specialist


Explanation:
In general este vorba despre:

REFER'ENT, -Ă, referenţi, -te, s.m. si f. Specialist în cadrul unei instituţii, a cărui atribuţie este de a da îndrumări si informaţii în domeniul specialităţii sale; consilier. ♦ Persoană care face un referat. - Din germ. Referent, lat. referens, -ntis.

http://agency.governmentjobs.com/sacramento/default.cfm?acti...

si pentru completa clarificare a mai multor tipuri de posturi publice:

http://www.dop.wa.gov/Templates/JobClassList.aspx?NRMODE=Pub...{C4CFABF8-B8FB-4F91-B343-8D6C789280AC}&NRORIGINALURL=%2fResources%2fJobClasses%2f&NRCACHEHINT=NoModifyGuest

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-02-15 13:32:01 GMT)
--------------------------------------------------

Daca, asa cum am aratat, persoana are studii medii ar trebui sa-i spunem, pur si simplu clerk, administrative clerk, civil service clerk si asa mai departe, desi, daca avem de a face cu un referent de specialitate, lucrurile se schimba, si eu am fost asa ceva in domeniul lingvistic, deci presupune o diploma si o specializare academica.

Fiind vorba de studii medii la care sa zicem s-a adaugat un curs de specializare anume pentru un anume scop la locul de munca, poate ca merge si specialist, dar aici avem de a face mai ales cu niste sisteme un pic diferite si trebuie sapat mai adanc, dupa parerea mea: atat la sursa (context, intrebari pentru client) , dar si pentru mai multe definitii ale referentului (originea termenului este din germana, deci trebuie vazut ce inseamna exact acolo, de exemplu)

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2009-02-20 08:04:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc, spor la treaba!

Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Sugestiile dumneavoastra se apropie cel mai mult de descrierea facuta de mine (persoanele de la ghiseul unei primarii sunt incadrate, de exemplu, in functia de Referent). Nu e vorba de vreo specializare anume, de aceea optez pentru Civil Service Clerk.




Reference comments


3 hrs
Reference: referent

Reference information:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=referent
Toate sugestiile prind ceva din ceea ce pare ca insemna referent; ceea ce cred ca ne nedumireste pe toti este faptul ca are studii medii; trebuie vazut contextul asa cum spune Nina. O alta sugestie care vine din explicatia de pe DEX este "consultant".

Mihaela Ghiuzeli
United States
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 24