KudoZ home » Romanian to English » Law: Contract(s)

bunuri mobile si bunuri imobile

English translation: movables and immovables


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:bunuri mobile si bunuri imobile
English translation:movables and immovables
Entered by: Sasori

02:23 Feb 17, 2009
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Romanian term or phrase: bunuri mobile si bunuri imobile
Conform denumirii in domeniul juridic
Mihaela Toader
movables and immovables
Explanation:
sau movable and immovable assets

bunuri mobile - Sinonim - bunuri miscatoare

Acele lucruri apropriabile care nu au o asezare fixa, putand fi mutate dintr-un loc in altul, fara a se aduce atingere substantei lor.

Exista mai multe categorii de bunuri mobile:

- bunuri mobile prin natura lor (care se pot transporta de la un loc la altul);

- bunuri mobile prin determinarea legii (obligatiile si actiunile care au ca obiect sume exigibile sau efecte mobiliare, adica bunuri mobile, actiunile sau interesele in companii de finante, de comert sau de industrie, chiar si cand capitalul acestor companii consta in imobile);

- bunuri mobile prin anticipatie (acele bunuri care prin natura lor sunt bunuri imobile, dar partile actului juridic le privesc ca fiind mobile, in considerarea a ceea ce vor deveni in viitor; spre exemplu, fructele si recoltele, vandute inainte de culegerea lor).

Opus - Bunurile imobile http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2575
http://www.britannica.com/EBchecked/topic/395173/movable-and...
Selected response from:

Sasori
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2movables and immovablesSasori
5tangible and intangible assetsWord_Wise
5chattel and fixed assetsHezy Mor
5chattel, personal property/ real estate property
Nina Iordache
4 +1personal assets and real assets
Ciprian - Vasile Popescu
3personalty and realty (including chattels real = leaseholds in Eng. land law)xxxAdrian MM.
Summary of reference entries provided
Anca Nitu

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
personal assets and real assets


Explanation:
De la dicţionar citire.


    Reference: http://dictionar.netflash.ro/index.php?w=bunuri+mobile&l=0&h...
    Reference: http://dictionar.netflash.ro/index.php?w=bunuri+imobile&l=0&...
Ciprian - Vasile Popescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ada Jones
2 hrs
  -> Mulţumesc mult. :)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
chattel and fixed assets


Explanation:
Astia sunt termenii oficiali in contabilitate si documente juridice. Daca e vorba de bunuri personale poti folosi personal chattel.

Numai bine!

Hezy Mor
Specializes in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 48

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
movables and immovables


Explanation:
sau movable and immovable assets

bunuri mobile - Sinonim - bunuri miscatoare

Acele lucruri apropriabile care nu au o asezare fixa, putand fi mutate dintr-un loc in altul, fara a se aduce atingere substantei lor.

Exista mai multe categorii de bunuri mobile:

- bunuri mobile prin natura lor (care se pot transporta de la un loc la altul);

- bunuri mobile prin determinarea legii (obligatiile si actiunile care au ca obiect sume exigibile sau efecte mobiliare, adica bunuri mobile, actiunile sau interesele in companii de finante, de comert sau de industrie, chiar si cand capitalul acestor companii consta in imobile);

- bunuri mobile prin anticipatie (acele bunuri care prin natura lor sunt bunuri imobile, dar partile actului juridic le privesc ca fiind mobile, in considerarea a ceea ce vor deveni in viitor; spre exemplu, fructele si recoltele, vandute inainte de culegerea lor).

Opus - Bunurile imobile http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2575
http://www.britannica.com/EBchecked/topic/395173/movable-and...

Sasori
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: 10


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
7 hrs

agree  Anca Nitu
10 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
chattel, personal property/ real estate property


Explanation:
http://www.realtor.com/

Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 79

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
personalty and realty (including chattels real = leaseholds in Eng. land law)


Explanation:
neither personality, nor reality...

My doubt is down to the hybrid chattels/land classification of leasehold interests in English land law.


Example sentence(s):
  • Secured transactions involving personalty and realty can prove to be a veritable minefield for real estate and business lawyers alike. ...
  • ecom.lsuc.on.ca/cle/program.jsp?id=CLE08-0110301-A-REG
xxxAdrian MM.
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 102

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tangible and intangible assets


Explanation:


Word_Wise
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in MoldavianMoldavian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: 10





Reference comments


18 hrs
Reference

Reference information:
1 / 1


Domaine(s) : - droit


anglais
français

movables and immovables
biens meubles et immeubles n. m. pl.



Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
movable and immovable assets
movable and immovable property
GDT
http://en.wikipedia.org/wiki/Immovable_property


Chattel
Moveable items of property which are neither land nor permanently attached to land or a building, either directly or vicariouslyhttp://www.duhaime.org/LegalDictionary/C/Chattel.aspx through attachment to real property.


--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2009-02-17 20:39:22 GMT)
--------------------------------------------------

am afisat fara sa vreau inainte sa termin
chattel nu sunt bunuri mobile cum se incearca sa se arate mai sus, sunt "nici cal nici magar" si nu fac obiectul intrebarii de fata


hattel
One entry found.




Main Entry: chat·tel
Pronunciation: ˈcha-təl
Function: noun
Etymology: Middle English chatel property, from Anglo-French — more at cattle
Date: 14th century
1 : an item of tangible movable or immovable property except real estate and things (as buildings) connected with real property
2 : slave , bondman
http://www.merriam-webster.com/dictionary/chattel
imi cer scuze de referinta afisata cam aiurea , cred ca a fost o problema cu site-ul

Anca Nitu
Canada
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 169




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (2): Sasori, Nina Iordache