ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Law: Contract(s)

EXECUTA SILIT SUMA DATORATA

English translation: enforce the amount owed/debt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:EXECUTA SILIT SUMA DATORATA
English translation:enforce the amount owed/debt
Entered by: Diana Singureanu

21:18 Jan 23, 2011
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / CONTRACT VANZARE CUMPARARE IN RATE
Romanian term or phrase: EXECUTA SILIT SUMA DATORATA
VANZATORUL POATE EXECUTA SILIT SUMA DATORATA DE CUMPARATOR.
Diana Singureanu
United Kingdom
enforce the amount owed/debt
Explanation:

• the court can only take steps to enforce a debt on your instructions;
• you must give the court the information it needs (such as your customer’s address); and
• you will need to pay further fees.

Executarea silită se face prin "the court" în UK sau US, dar prin executori judecătoreşti la noi (investiţi de către instanţă prin aprobarea cererii de executare silită). Executorii judecătoreşti pot să instituie sechestru, să blocheze conturi în bancă, etc.
Collection agencies - în US cel puţin - sunt mai curând echivalente cu societăţile noastre de recuperare creanţe, decât cu executorii judecătoreşti.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2011-01-25 04:38:55 GMT)
--------------------------------------------------

Unele contracte de vânzare-cumpărare cu plata în rate constituie, prin lege, titluri executorii. Asta înseamnă că vânzătorul nu trebuie să se adreseze instanţei pentru obţinerea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi executorii, ci poate apela direct la un executor judecătoresc.
Executorul va urma toată procedura stabilită prin lege, adică cerere de excutare silită, iar după încuviinţarea acesteia notificarea debitorului (care poate să achite suma datorată, inclusiv onorariul executorului, caz în care totul se termină aici). Sau debitorul poate face contestaţie, etc. O astfel de speţă aici:
http://www.jurisprudenta.com/Contestatie-la-executare-Contra...
Selected response from:

MCristy
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5enforce the amount owed/debtMCristy
4compulsory execution and debt recoveryAnca Nitu


  

Answers


20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
compulsory execution and debt recovery


Explanation:


Domaine(s) :
- droit

. français
.
.
exécution forcée n. f.

Équivalent(s)
English compulsory execution
.

Définition :
Saisie pratiquée à la suite de l'obtention d'un jugement condamnant un défendeur à des dommages dans le cas du défaut de celui-ci d'exécuter le jugement volontairement.
.


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 169

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
enforce the amount owed/debt


Explanation:

• the court can only take steps to enforce a debt on your instructions;
• you must give the court the information it needs (such as your customer’s address); and
• you will need to pay further fees.

Executarea silită se face prin "the court" în UK sau US, dar prin executori judecătoreşti la noi (investiţi de către instanţă prin aprobarea cererii de executare silită). Executorii judecătoreşti pot să instituie sechestru, să blocheze conturi în bancă, etc.
Collection agencies - în US cel puţin - sunt mai curând echivalente cu societăţile noastre de recuperare creanţe, decât cu executorii judecătoreşti.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2011-01-25 04:38:55 GMT)
--------------------------------------------------

Unele contracte de vânzare-cumpărare cu plata în rate constituie, prin lege, titluri executorii. Asta înseamnă că vânzătorul nu trebuie să se adreseze instanţei pentru obţinerea unei hotărâri judecătoreşti definitive şi executorii, ci poate apela direct la un executor judecătoresc.
Executorul va urma toată procedura stabilită prin lege, adică cerere de excutare silită, iar după încuviinţarea acesteia notificarea debitorului (care poate să achite suma datorată, inclusiv onorariul executorului, caz în care totul se termină aici). Sau debitorul poate face contestaţie, etc. O astfel de speţă aici:
http://www.jurisprudenta.com/Contestatie-la-executare-Contra...


    Reference: http://www.smallclaims.me.uk/smallclaims_forms/ex350_0406.pd...
    Reference: http://www.ehow.com/about_6549992_legal-action-debt.html
MCristy
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Julia Prazsmary
31 mins
  -> Mulţumesc!

agree  George Colibaba
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Veronica Lupascu
3 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Iosif JUHASZ
2 days13 hrs

agree  Tradeuro Language Services
20 days