KudoZ home » Romanian to English » Law: Contract(s)

contract de societate

English translation: memorandum of association


18:43 Apr 3, 2004
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
Romanian term or phrase: contract de societate
"Hotaraste modificarea statutului si a contractului de societate prin unanimitate de voturi."

E vorba despre atributiile adunarii generale a unei societati comerciale. Nu pricep la ce se refera contractul asta "de societate".

TIA
Dan Marasescu
Romania
English translation:memorandum of association
Explanation:
Contractul de societate este actul prin care se pun bazele unei companii si in care se mentioneaza numele companiei, obiectivele, capitalul social etc. Se mai numeste act constitutiv. Termenul consacrat ar fi „memorandum of association”. Cateva sinonime: „memorandum and articles of association”, „articles of incorporation”, „charter”. „Articles of association” se refera la statutul unei companii (vezi traducerea lui „articles of association” in Dictionarul de contabilitate sau in Dictionarul Economic de la Editura Economica).

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 22 mins (2004-04-04 21:06:22 GMT)
--------------------------------------------------

\"Partnership agreement\" este una dintre variante. Ca si \"deed of partnership\".

Selected response from:

xxxMihai Badea
Luxembourg
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3memorandum of associationxxxMihai Badea
5 +1partnership agreement
Bogdan Burghelea
5memorandum of association (not to be graded)
Oana Dorobantu
4 +1articles of association
Mihaela Sinca


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
articles of association


Explanation:
http://www.clickdocs.co.uk/articles-of-association.htm

Mihaela Sinca
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tudor Soiman: la contract de asociere se refera
13 mins
  -> multumesc

agree  Lydia Molea
16 mins

agree  Rodica Levitchi: (sau) articles of incorporation
11 hrs

disagree  xxxMihai Badea: articles of association inseamna statutul societatii
1 day2 hrs

disagree  Lory75ro: asa este, acesta este statutul
922 days

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
partnership agreement


Explanation:
contractul de societate este unul dintre actele constitutive ale societatii si consta in intelegerea incheiata intre asociati de a pune impreuna bani si/sau priciperea proprie si de a imparti cistigurile si riscurile.
statutul este, daca vreti, doar constitutia interna a unei societati, pe cind contractul de societate este actul de nastere (este actul care consemneaza acordul de vointa al asociatilor - momentul conceperii societatii)

Bogdan Burghelea
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxKirstyMacC: if a partnership...
1 day11 hrs

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
memorandum of association


Explanation:
Contractul de societate este actul prin care se pun bazele unei companii si in care se mentioneaza numele companiei, obiectivele, capitalul social etc. Se mai numeste act constitutiv. Termenul consacrat ar fi „memorandum of association”. Cateva sinonime: „memorandum and articles of association”, „articles of incorporation”, „charter”. „Articles of association” se refera la statutul unei companii (vezi traducerea lui „articles of association” in Dictionarul de contabilitate sau in Dictionarul Economic de la Editura Economica).

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 2 hrs 22 mins (2004-04-04 21:06:22 GMT)
--------------------------------------------------

\"Partnership agreement\" este una dintre variante. Ca si \"deed of partnership\".



xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Dorobantu
9 hrs

agree  elenus
10 hrs

agree  Paula Dana Szabados
18 hrs

1 day11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
memorandum of association (not to be graded)


Explanation:
Legea 31/1990 prevedea doua documente separate pentru infiintarea unei societati: contractul de societate (memorandum of association) si statutul societatii (by-laws). Dupa republicarea legii din 1998, aceste doua documente sunt denumite impreuna act constitutiv (articles of incorporation) , si pot fi publicate intr-un singur document.

Oana Dorobantu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 14