ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Law (general)

fondul de comert

English translation: goodwill

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:fondul de comert
English translation:goodwill
Entered by: Florenti Mihalteanu

00:08 Jul 10, 2005
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Romanian term or phrase: fondul de comert
natura juridica a fondului de comert
Florenti Mihalteanu
goodwill
Explanation:
Lexicon economic En-Ro., Ed. Economica
Selected response from:

Mihai Badea
Romania
Grading comment
Merci!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1goodwill
Mihai Badea
5not for grading
Mihaela Brooks


Discussion entries: 10





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
goodwill


Explanation:
Lexicon economic En-Ro., Ed. Economica

Mihai Badea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 67
Grading comment
Merci!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Diana Chemparathy
20 mins
  -> Mulţumesc!

disagree  Mihaela Brooks: good will este marca comerciala. In asker note am sa dau explicatie
1 hr
  -> Eu ştiam că disagree este pentru când nu eşti de acord :-).

agree  Maricica W.
9 hrs
  -> Mulţumesc!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
not for grading


Explanation:
Goodwill
A class of intangible assets such as a company's name and reputation.
http://www.moneychimp.com/glossary/goodwill.htm

Fondul de comert este un bun unitar caracterizat prin reunirea elementelor necorporale si a unor elemente corporale ce apartin unui comerciant, permintindu-i acestuia sa isi dezvolte clientela.
Este constituit in general din elemente MOBILIARE (care nu sint nicidecum name and reputation), incorporale si corporale.
http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=2638

Marca comerciala -goodwill- este valoarea pe care o are marca(numele) unei companii, reputatia buna a acesteia...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2005-07-10 02:52:57 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

goodwill
An ___intangible asset___ which provides a competitive advantage, such as a strong brand, reputation, or high employee morale. In an acquisition, goodwill appears on the balance sheet of the acquirer in the amount by which the purchase price exceeds the net tangible assets of the acquired company.
http://www.investorwords.com/2212/goodwill.html
unde
intangible asset
Something of value that cannot be physically touched, such as a brand, franchise, trademark, or patent. opposite of tangible asset.
http://www.investorwords.com/2525/intangible_asset.html

definitia marca comerciala (goodwill) nu poate fi copy paste, dar este pe aceasta pagina
http://www.iebatrust.ro/html/ro/dictionar/dictionar1.php



Fondul de comert a fost definit initial ca fiind un ansamblu al bunurilor pe care comerciantul le grupeaza afectindu-le propriului sau comert. In practica s-a statuat ca fondul de comert e o universalitate de fapt, de bunuri ________corporale si incorporale______, active si passive...
http://www.ereferate.ro/referate/detalii/163/






--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 54 mins (2005-07-10 03:03:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

goodwill=1.aprecierea organizarii;reputatia firmei 2. fond comercial; suprabeneficiu 3. clientela, vad comercial
Dictionar englez - roman de asigurari, termeni juridici si drept comercial
Dan Dumitrescu, Litera International, pg 115

pe pagina
http://www.iebatrust.ro/html/ro/dictionar/dictionar1.php
la definitia fond de comert, ultima intrare...scrie...a nu se confunda(fondul de comert) cu fondul comercial

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 16 mins (2005-07-10 03:25:29 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Propuneri de modificare a Proiectului de Cod Fiscal

4. Fondul Comercial (goodwill)
Proiectul de Cod Fiscal nu face referiri la Fondul Comercial (goodwill). Dar practica internaţională şi standardele internaţionale de contabilitate recunosc şi contabilizează fondul comercial (goodwill). Prin Fond Comercial se înţeleg acele active intangibile cum ar fi numele şi reputaţia unei companii. Fondul comercial apare în registrele contabile în momentul în care o firmă achiziţionează o altă companie şi plateşte mai mult decât valoarea activelor înregistrate. Suma platită în plus este trecută în categoria denumită Fond Comercial, este adaugat la bilanţul companiei ca activ .



Germania, Olanda, Ungaria şi Statele Unite permit amortizarea cheltuielilor efectuate pentru achiziţionarea Fondului Comercial

http://www.hamorsoft.ro/stiri2003/Cod Fiscal_Raspuns de la S...


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 25 mins (2005-07-10 03:34:23 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Propuneri de modificare a Proiectului de Cod Fiscal

4. Fondul Comercial (goodwill)
Proiectul de Cod Fiscal nu face referiri la Fondul Comercial (goodwill). Dar practica internaţională şi standardele internaţionale de contabilitate recunosc şi contabilizează fondul comercial (goodwill). Prin Fond Comercial se înţeleg acele active intangibile cum ar fi numele şi reputaţia unei companii. Fondul comercial apare în registrele contabile în momentul în care o firmă achiziţionează o altă companie şi plateşte mai mult decât valoarea activelor înregistrate. Suma platită în plus este trecută în categoria denumită Fond Comercial, este adaugat la bilanţul companiei ca activ .



Germania, Olanda, Ungaria şi Statele Unite permit amortizarea cheltuielilor efectuate pentru achiziţionarea Fondului Comercial

http://www.hamorsoft.ro/stiri2003/Cod Fiscal_Raspuns de la S...


Mihaela Brooks
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bogdan Burghelea: si clientela face parte din fondul de comert
1 day17 hrs
  -> da, dar goodwill nu este fond de comert...fond comercial si fond de comert nu este unul si acelasi lucru