ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Law (general)

produse biologice

English translation: biological specimens

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:produse biologice
English translation:biological specimens
Entered by: anamaria bulgariu

12:24 Jun 24, 2007
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / codul rutier
Romanian term or phrase: produse biologice
(7) Conducatorilor de autovehicule sau tramvaie, testati în trafic cu un mijloc tehnic certificat, care indica prezenta, în **produsele biologice**, a unor substante sau produse stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora li se recolteaza obligatoriu probe biologice.
anamaria bulgariu
Romania
biological specimens
Explanation:
...Certain biological specimens are better suited to
particular testing contexts...

Testing specimens: urine, oral fluid, hair, blood, sweat.
Selected response from:

Ivona Iftimie Hau
Grading comment
multumesc! Cred ca asta e.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1biological specimens
Ivona Iftimie Hau
4 +1body productsIrina-Maria Foray


Discussion entries: 3





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
biological specimens


Explanation:
...Certain biological specimens are better suited to
particular testing contexts...

Testing specimens: urine, oral fluid, hair, blood, sweat.


    Reference: http://www.parliament.uk/documents/upload/POSTpn228.pdf
Ivona Iftimie Hau
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
multumesc! Cred ca asta e.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
14 hrs
  -> Mulţumesc.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
body products


Explanation:
Cred ca este vorba despre prezenta *unor substante sau produse stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare * in sange, urina, saliva etc. De aceea se recolteaza *probe biologice* - pentru identificarea acestor substante

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-06-24 14:43:33 GMT)
--------------------------------------------------

body products- urine, blood, faeces, vomit, pus, semen, saliva or sputum

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-06-24 14:48:13 GMT)
--------------------------------------------------

* O alta varianta este BLOOD AND BODY PRODUCTS

--------------------------------------------------
Note added at 18 ore (2007-06-25 07:12:41 GMT)
--------------------------------------------------

In afara de proba *pe loc* cu ajutorul aparatului etilotest/alcooltest/alcoolmetru care masoara concentratia de alcool in aerul expirat, nu cred ca exista alte dispozitive pentru a detecta *pe loc* prezenta de stupefiante sau de medicamente contraindicate conducerii autovehiculelor. Acestea sunt depistate ulterior, prin recoltarea de probe biologice (sange si urina) solicitate ca urmare a unui comportament ciudat al soferului (in cazul unui rezultat negativ la testul de alcool) .

Irina-Maria Foray
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Care dintre acestea ar putea fi supuse la un test pentru substante stupefiante sau alcool cand un sofer este oprit de un agent rutier??? Cred ca este gresit textul legii in sine.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ruxi: La astea se referă legea, aşa înţeleg şi eu. Când şoferul pare suspect este trimis la analize de urina şi sânge.Dacă au poliţiştii aparate portabile, nu ştiu.
4 hrs
  -> Multumesc!