KudoZ home » Romanian to English » Law (general)

stare de devălmăşire

English translation: common indivisible ownership


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:stare de devălmăşire
English translation:common indivisible ownership
Entered by: Nina Iordache

11:27 Oct 26, 2007
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Romanian term or phrase: stare de devălmăşire
termenul apare într-o hotărâre de divorţ şi se referă la partaj...
Robert Roata
common indivisible ownership
Explanation:
Joint ownership: coownership in which the parts may be divided.

devalmasie si nu devalmasire: cf Dexonline: DEVĂLMĂŞÍE s.f. Drept de proprietate pe care două sau mai multe persoane numite devălmaşi îl au asupra aceluiaşi bun nedivizat între ele în cote părţi. (Dicţionar de termeni juridici, Ed. Naţional, Bucureşti, 2000)

http://209.85.129.104/search?q=cache:-A8VXQhtNJoJ:www.unece....

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-10-27 07:48:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc frumos!
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4common indivisible ownership
Nina Iordache
4 +1joint property/ownership
Rose Marie Matei
4matrimonial property
Alexandru Molla


Discussion entries: 12





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
joint property/ownership


Explanation:

posesiune in comun, coposesie (devalmasie)
Dict.Ro-Englez, A.Bantas/ teora

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2007-10-26 11:45:58 GMT)
--------------------------------------------------

cred ca asta acopera si sensurile din legislatia romana
www.answers.com/topic/community-property


Rose Marie Matei
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 71

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis: interesant termen :D
11 mins
  -> multumesc !

neutral  Nina Iordache: Nu cred deoarece proprietatea aceasta este indiviza, pe cand la joint property, cotele parti se pot vinde
12 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
matrimonial property


Explanation:
Matrimonial property is property owned by one or both of married spouses.

Exista inclusiv "Matrimonial Property Act".

Alexandru Molla
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Anca Nitu: si fratii pot detine proprietati in devalmasie !!!! depinde de ce specifica actul de achizitie al proprietatii/ termenul de tradus este "devalmasie" quod fecit! va rog sa va controlati aluziile la politie, nu numai ca sunt puerile dar si contrare regulilo
6 hrs

neutral  Bogdan Burghelea: Există şi alt fel de devălmăşie, în afară de proprietatea comună a soţilor.
18 hrs

agree  Maria Diaconu: da, dar în context chiar este vorba despre soţi, deci merge :)
2 days23 hrs
  -> multumesc mult :)

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
common indivisible ownership


Explanation:
Joint ownership: coownership in which the parts may be divided.

devalmasie si nu devalmasire: cf Dexonline: DEVĂLMĂŞÍE s.f. Drept de proprietate pe care două sau mai multe persoane numite devălmaşi îl au asupra aceluiaşi bun nedivizat între ele în cote părţi. (Dicţionar de termeni juridici, Ed. Naţional, Bucureşti, 2000)

http://209.85.129.104/search?q=cache:-A8VXQhtNJoJ:www.unece....

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2007-10-27 07:48:43 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc frumos!

Example sentence(s):
  • composesiune
  • coproprietate, proprietate in comun

    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=dev%C4%83lm%C4%83%C5%9Fie
    Reference: http://dictionary.sensagent.com/joint/en-ro/
Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 128

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MMFORREST
2 hrs
  -> Multumesc!

agree  Anca Nitu: exact!http://en.wikipedia.org/wiki/Common_ownership
7 hrs
  -> Multumesc!

agree  Bogdan Burghelea
19 hrs
  -> Multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
1 day33 mins
  -> Multumesc!