KudoZ home » Romanian to English » Law (general)

înscrisuri

English translation: documetary evidence


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:înscrisuri
English translation:documetary evidence
Entered by: RODICA CIOBANU

17:13 Mar 29, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Law (general) / cerere adresata preşedintelui de judecătorie
Romanian term or phrase: înscrisuri
Context: PROBE: inscrisuri,martori, interogatoriul paratilor, expertiza de specialitate
RODICA CIOBANU
Romania
documetary evidence
Explanation:
http://www.answers.com/topic/documentary-evidence?cat=biz-fi...

Documentary evidence is any evidence introduced at a trial in the form of documents. Although this term is most widely understood to mean writings on paper (such as an invoice, a contract or a will), the term actually include any media by which information can be preserved. Photographs, tape recordings, films, and printed emails are all forms of documentary evidence.

Authentication
Documentary evidence is subject to specific forms of authentication, usually through the testimony of an eyewitness to the execution of the document, or to the testimony of a witness able to identify the handwriting of the purported author. Documentary evidence is also subject to the best evidence rule, which requires that the original document be produced unless there is a good reason not to do so.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-29 18:45:31 GMT)
--------------------------------------------------

Inscris
Dictionar juridic - Definitie juridica
definitie:

1. (dr. civil) reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act. Inscrisurile pot constitui mijloace de proba daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului. 2. (dr. proc. civ.) - declaratie despre un act sau fapt juridic, facut prin scriere cu mana sau dactilografiere, litografiere sau imprimare pe hartie sau orice alt material. 1. Inscris Recognitiv - acel inscris prin care se recunoaste existenta unui raport juridic constatat anterior printr-un inscris original; 2. Inscris Original - acel inscris intocmit fie de organul competent instrumentator, fie de parti, in scopul constatarii, modificarii sau stingerii unui act juridic; 3. Inscris Confirmativ - acel inscris care intareste un act anulabil, facand sa nu mai fie viciat; 4. Inscris Autentic - acel inscris facut cu solemnitatile impuse de lege, de un functionar de stat, care are dreptul de a functiona in locul unde actul s-a facut.

http://www.advocate.ro/cabinet_avocat_cuvant_Inscris

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-29 20:04:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc , spor la lucru..si nu uita...este week-end! Enjoy it!
Selected response from:

Mihaela Brooks
Canada
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4documetary evidence
Mihaela Brooks
4documents/ written statements etc.micawber_7
4decvlaration(s)Ede Lungu
3drawn-up documentsJulia Bogdan Rollo


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
decvlaration(s)


Explanation:
declaration n. 1) any statement made, particularly in writing

ÎNSCRÍS s. n. act scris, dovadă, document. ♢ (jur.) declaraţie în scris despre un fapt juridic. (< fr. inscrit)



--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2008-03-29 17:51:25 GMT)
--------------------------------------------------

***DECLARATION*** (tastatura bat-o vina :) )


    Reference: http://legal-dictionary.thefreedictionary.com/declaration
    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=inscrisuri
Ede Lungu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker:

Asker: multumesc mult, Ede si week-end placut in continuare


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
drawn-up documents


Explanation:
I think statements is better in this case, but all I could find online was drawn-up documents

Example sentence(s):
  • EVIDENCE: drawn-up documents, witnesses, defendant interrogations, specialty expertise

    Reference: http://www.uniuneanotarilor.ro/?p=2&lang=en
    Reference: http://www.rubinian.com/dictionar_detalii.php?id=4146
Julia Bogdan Rollo
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult si week-end placut in continuare


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
documents/ written statements etc.


Explanation:
In sens foarte larg, "documents", intr-un sens juridic mai restrans, "written statements" etc.

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2008-03-29 18:01:30 GMT)
--------------------------------------------------

Parca tot "documents" mi se pare cel mai acoperitor termen.

micawber_7
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 27
Notes to answerer
Asker: fiind presata de timp am folosit documents/writs

Asker: oricum, multumesc mult micawber_7, week-end placut in continuare


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
documetary evidence


Explanation:
http://www.answers.com/topic/documentary-evidence?cat=biz-fi...

Documentary evidence is any evidence introduced at a trial in the form of documents. Although this term is most widely understood to mean writings on paper (such as an invoice, a contract or a will), the term actually include any media by which information can be preserved. Photographs, tape recordings, films, and printed emails are all forms of documentary evidence.

Authentication
Documentary evidence is subject to specific forms of authentication, usually through the testimony of an eyewitness to the execution of the document, or to the testimony of a witness able to identify the handwriting of the purported author. Documentary evidence is also subject to the best evidence rule, which requires that the original document be produced unless there is a good reason not to do so.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-29 18:45:31 GMT)
--------------------------------------------------

Inscris
Dictionar juridic - Definitie juridica
definitie:

1. (dr. civil) reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act. Inscrisurile pot constitui mijloace de proba daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului. 2. (dr. proc. civ.) - declaratie despre un act sau fapt juridic, facut prin scriere cu mana sau dactilografiere, litografiere sau imprimare pe hartie sau orice alt material. 1. Inscris Recognitiv - acel inscris prin care se recunoaste existenta unui raport juridic constatat anterior printr-un inscris original; 2. Inscris Original - acel inscris intocmit fie de organul competent instrumentator, fie de parti, in scopul constatarii, modificarii sau stingerii unui act juridic; 3. Inscris Confirmativ - acel inscris care intareste un act anulabil, facand sa nu mai fie viciat; 4. Inscris Autentic - acel inscris facut cu solemnitatile impuse de lege, de un functionar de stat, care are dreptul de a functiona in locul unde actul s-a facut.

http://www.advocate.ro/cabinet_avocat_cuvant_Inscris

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-29 20:04:56 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc , spor la lucru..si nu uita...este week-end! Enjoy it!

Mihaela Brooks
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 64
Notes to answerer
Asker: mi se pare cel mai potrivit raspunsul tau, multumesc mult, week-end placut in continuare


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
11 hrs
  -> Multumesc Bogdan!!

agree  Rose Marie Matei
13 hrs
  -> Multumesc Rosematei!

agree  Tradeuro Language Services
19 hrs
  -> Multumesc Tradeuro!

agree  Nina Iordache: Sigur ca da!
2 days2 hrs
  -> Multumesc Nina