KudoZ home » Romanian to English » Law (general)

valoarea de circulaţie

English translation: property price estimate/ real estate average price


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:valoarea de circulaţie
English translation:property price estimate/ real estate average price
Entered by: Anca Nitu

20:54 Feb 19, 2009
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Romanian term or phrase: valoarea de circulaţie
Valoarea de circulaţie a unui teren/imobil

Prin valoarea de circulaţie a terenului se înţelege preţul mediu/ha/ţară calculat din media celui mai mic preţ înscris în cel puţin cinci acte translative de proprietate pentru categoria de teren în cauză, încheiate în formă autentică în anul anterior stabilirii despăgubirii şi înregistrate în rolurile agricole sau fiscale şi cel mai mare preţ de referinţă pentru categoria de teren în cauză, comunicat de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.

Mulţumesc!!!
Maria Popescu
Romania
property price estimate/ real estate average price
Explanation:
trebuie precizat in ce scop se utilizeaza informatia respectiva
intrucat terenurile nu se vand de catre un organ centralizat :) ci de catre firme concurente
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3property price estimate/ real estate average priceAnca Nitu
4going priceHezy Mor
Summary of reference entries provided
valoare de circulatie = fair market value(price)
Rose Marie Matei

Discussion entries: 9





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
going price


Explanation:
cred ca e cel mai adecvat dupa definitia textului si traducerea mot-a-mot

Daca nu, cred ca si market price merge f. bine.



Hezy Mor
Works in field
Native speaker of: Native in HebrewHebrew
PRO pts in category: 8

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
property price estimate/ real estate average price


Explanation:
trebuie precizat in ce scop se utilizeaza informatia respectiva
intrucat terenurile nu se vand de catre un organ centralizat :) ci de catre firme concurente

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 413
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria-Letitia Chiculita
10 hrs
  -> multumesc de incredere dar astept precizarile askerului

agree  Ciprian - Vasile Popescu
17 hrs
  -> multumesc de incredere dar astept precizarile askerului

agree  Iosif JUHASZ
17 hrs
  -> multumesc de incredere dar astept precizarile askerului

neutral  liviu roth: atunci, de ce nu "appraised value", suna mai in domeniu
1 day17 mins
  -> pentru ca nu este vorba de o estimare facuta de un "appraiser" in urma unui "court order"ci o estimare statistica conform contextului oferit pana acum , daca aveti o solutie de ce nu o oferiti askerului ?




Reference comments


8 hrs peer agreement (net): +2
Reference: valoare de circulatie = fair market value(price)

Reference information:
Sustin si eu expresia propusa de Liviu.

http://www.realestateabc.com/glossary/glossaryF.htm

Rose Marie Matei
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 71

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  RODICA CIOBANU
6 hrs
agree  liviu roth: si eu as opta pt. varianta asta, mai pe intelesul tuturor
1 day12 hrs