KudoZ home » Romanian to English » Mechanics / Mech Engineering

"pas drapel"

English translation: feathered (pitch)


09:37 Mar 31, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
Romanian term or phrase: "pas drapel"
Un mecanism poate functiona si in "pas drapel"
Roxana Badescu
English translation:feathered (pitch)
Explanation:
Se refera la elice, elicea poate fi pusa in pas drapel, adica palele ei sunt rotite la un unghi de incidenta care sa induca o cat mai mica rezistenta la inaintare.

Ex. din Dictionarul de aeronautica Eng.-Ro. al Ed. Tehnice, 1997:

- feathering = punere a elicei in pas drapel
- feathered engine/propeller = (motor cu) /elice pusa in pas drapel
- feathered pitch = pas drapel (de folosit atunci cand referirea este doar la pasul drapel in sine).
Selected response from:

Jonah Hex
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2feathered (pitch)Jonah Hex
4feathered pitch
Dan Butuza


Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
feathered pitch


Explanation:
http://www.google.ro/search?hl=ro&q="feathered pitch"&btnG=C...
Am mai întâlnit şi „feathering pitch”, dar se pare ca primul este cel consacrat...

Dan Butuza
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
feathered (pitch)


Explanation:
Se refera la elice, elicea poate fi pusa in pas drapel, adica palele ei sunt rotite la un unghi de incidenta care sa induca o cat mai mica rezistenta la inaintare.

Ex. din Dictionarul de aeronautica Eng.-Ro. al Ed. Tehnice, 1997:

- feathering = punere a elicei in pas drapel
- feathered engine/propeller = (motor cu) /elice pusa in pas drapel
- feathered pitch = pas drapel (de folosit atunci cand referirea este doar la pasul drapel in sine).


Jonah Hex
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crisoi
21 hrs

agree  Ion Stingu
1009 days