KudoZ home » Romanian to English » Medical (general)

cancer ganglionar

English translation: lymphoma


16:46 Aug 11, 2006
Romanian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Oncologie
Romanian term or phrase: cancer ganglionar
Traduc nişte răspunsuri la o anchetă pentru evaluarea nivelului de conştientizarea publică asupra cancerelor apărând numai la femei, şi deşi răspunsurile nu conţin mulţi termeni medicali obscuri, am probleme cu trei.

Iată primul. Participantele sunt rugate să enumere toate tipurile de cancer la femei de care au auzit, şi două au inclus şi "cancer ganglionar" în listele lor. De aseară nu mă lămuresc pentru că nu văd nicio legătură între "ganglions" (expertul medical din familie m-a asigurat că nu duc la apariţia cancerului) şi cancer. Căutând pe Net astăzi, am aflat că e poate vorbă de un limfom (poate non-Hodgkin's lymphomas, sau lymphomas în general?). Am mai aflat că există termenul "lymph ganglion" în engleză, parcă un sinonim rar pentru "lymph gland", dar datorită cunoştinţelor medicale reduse pe care le am, aş dori să consult un specialist din domeniu.

Nici nu înţeleg de ce această boală ar apărea numai la femei, dar unele dintre participantele au scris "cancer pulmonar"... (one less thing for me to worry about, then!)

Îmi cer scuze dinainte, cred că mai vin încă două întrebări... mulţumesc anticipat pentru orice ajutor!
Peter Shortall
English translation:lymphoma
Explanation:
Bună, Peter:
Ai dreptate, este răspunsul care mi-a venit spontan, când am văzut întrebarea :)

--------------------------------------------------
Note added at 7 minute (2006-08-11 16:54:14 GMT)
--------------------------------------------------

Fără îndoială: limfomul este un neoplasm al ganglionilor limfatici

--------------------------------------------------
Note added at 10 minute (2006-08-11 16:57:17 GMT)
--------------------------------------------------

Limfom: termen generic pentru afecţiuni maligne ale sistemului limforeticular, în special ale ganglionilor limfatici.
Clasificarea este complexă şi sunt convinsă că nu face obiectul discuţiei :)
Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 26 minute (2006-08-11 17:13:27 GMT)
--------------------------------------------------

Lymphomas, or cancers of the immune system, are the seventh most common form of cancer in the UK.

The disease involves the lymphatic system, a system of glands (lymph nodes) and vessels that runs throughout the body manufacturing and circulating lymph, a pale fluid through which white blood cells and other components of the immune system travel
http://www.rocheuk.com/html/health/Lymphoma.asp

....lymphoma and lymphoid cancer are the same thing

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2006-08-12 05:11:15 GMT)
--------------------------------------------------

Având în vedere că este vorba de un chestionar şi că persoanele în cauză nu au cunoştinţe medicale specifice, cred că soluţia cea mai bună este "cancer of the lymph nodes": nu cred că la boala Hodgkin se gândeau participantele :)
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
My sincere thanks to all of you - in the end I went with "cancer of the lymph nodes" as it was a questionnaire. Mulţumesc mult tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2lymphoma
Mihaela Petrican
4 +2lymphoid cancer
Cristina Frasineanu


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
lymphoid cancer


Explanation:
Ar putea sa fie şi lymphoid cancer


Daca dai o cautare la link-ul

http://www.geocities.com/multilingual6/engl-french-germ.html

din edit 'find on this page' dupa ganglion, vor aparea destule legaturi intre 'lymph'(en) si 'ganglion'(fr)


    Reference: http://www.geocities.com/multilingual6/engl-french-germ.html
Cristina Frasineanu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ciprian Patrascu: în sens strict, ar fi "cancer with lymph node involvement", pentru că multe din cele care ajung să cuprindă ganglionii şi sistemul limfatic nu originează de acolo
1 hr
  -> Multumesc! lymphoid cancer e mai general un pic, iar cancer with lymph node involvement cred ca acopera toata gama generica

agree  Cristina Moldovan do Amaral
23 hrs
  -> Multumesc!

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
lymphoma


Explanation:
Bună, Peter:
Ai dreptate, este răspunsul care mi-a venit spontan, când am văzut întrebarea :)

--------------------------------------------------
Note added at 7 minute (2006-08-11 16:54:14 GMT)
--------------------------------------------------

Fără îndoială: limfomul este un neoplasm al ganglionilor limfatici

--------------------------------------------------
Note added at 10 minute (2006-08-11 16:57:17 GMT)
--------------------------------------------------

Limfom: termen generic pentru afecţiuni maligne ale sistemului limforeticular, în special ale ganglionilor limfatici.
Clasificarea este complexă şi sunt convinsă că nu face obiectul discuţiei :)
Succes!

--------------------------------------------------
Note added at 26 minute (2006-08-11 17:13:27 GMT)
--------------------------------------------------

Lymphomas, or cancers of the immune system, are the seventh most common form of cancer in the UK.

The disease involves the lymphatic system, a system of glands (lymph nodes) and vessels that runs throughout the body manufacturing and circulating lymph, a pale fluid through which white blood cells and other components of the immune system travel
http://www.rocheuk.com/html/health/Lymphoma.asp

....lymphoma and lymphoid cancer are the same thing

--------------------------------------------------
Note added at 12 ore (2006-08-12 05:11:15 GMT)
--------------------------------------------------

Având în vedere că este vorba de un chestionar şi că persoanele în cauză nu au cunoştinţe medicale specifice, cred că soluţia cea mai bună este "cancer of the lymph nodes": nu cred că la boala Hodgkin se gândeau participantele :)

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 962
Grading comment
My sincere thanks to all of you - in the end I went with "cancer of the lymph nodes" as it was a questionnaire. Mulţumesc mult tuturor!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Julia Bogdan Rollo
4 hrs
  -> mulţumesc, Julia :)

agree  Cristina Chaplin
1 day22 hrs
  -> mulţumesc, Cristina :)