KudoZ home » Romanian to English » Medical (general)

cancer de sarcină

English translation: pregnancy-related cancer


20:02 Aug 11, 2006
Romanian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Oncologie
Romanian term or phrase: cancer de sarcină
Iată cel de-al doilea termen promis... aceeaşi anchetă şi aceeaşi întrebare: "please record the names of all the different types of cancer you are aware of, that only affect women" (nu am versiunea română).

Oare n-ar fi "pregnancy-related cancer"? Nu găsesc acest termen nicăieri pe Net... din păcate alt context nu am, este doar o listă.
Peter Shortall
English translation:pregnancy-related cancer
Explanation:
Ba chiar aşa - fie o turnură malignă a trofoblastului, fie un cancer în vecinătate (de exemplu, de col) stimulat de sarcină. Sau, şi mai general, "cancer during pregnancy"
Selected response from:

Ciprian Patrascu
Romania
Grading comment
După lungi deliberări m-am hotărât pentru această variantă, dar văd că se poate exprima şi altfel. Mulţumesc tutoror pentru ajutor, şi o săptămână bună!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Gestational Trophoblastic Disease (GTD)Julia Bogdan Rollo
4 +2pregnancy-related cancer
Ciprian Patrascu


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
pregnancy-related cancer


Explanation:
Ba chiar aşa - fie o turnură malignă a trofoblastului, fie un cancer în vecinătate (de exemplu, de col) stimulat de sarcină. Sau, şi mai general, "cancer during pregnancy"


    Reference: http://www.betterhealth.vic.gov.au/bhcv2/bhcarticles.nsf/pag...
Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 227
Grading comment
După lungi deliberări m-am hotărât pentru această variantă, dar văd că se poate exprima şi altfel. Mulţumesc tutoror pentru ajutor, şi o săptămână bună!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: având în vedere faptul că este vorba despre un chestionar, cred că aceasta este soluţia preferabilă
9 hrs
  -> mulţumesc

agree  Cristina Chaplin
1 day19 hrs
  -> mulţumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Gestational Trophoblastic Disease (GTD)


Explanation:
Women will get gestational trophoblastic disease, which covers several different type of cancers, during pregnancy

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-08-11 21:33:09 GMT)
--------------------------------------------------

Any disease or condition brought on by pregnancy is referred to as "gestational" in the medical field.


    Reference: http://www.wcn.org/interior.cfm?featureid=1&diseaseid=6&topi...
Julia Bogdan Rollo
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: ai dreptate, "tehnic" vorbind, termenul este perfect: dar aici este vorba despre participantele la un chestionar, deci fără cunoştinţe medicale de specialitate
7 hrs
  -> poate ca termenul intreg este prea medical, dar in statele unite se utilizeaza cuvantul "gestational" pentru orice boala sau conditie la care a contribuit insarcinarea. Orice femeie care a avut bebeu a invatat acest cuvant de la doctorul ei.