KudoZ home » Romanian to English » Other

participatie improprie

English translation: indirect participation in comitting a crime: facilitation, enabling, aiding and abetting


05:44 Sep 24, 2007
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Other
Romanian term or phrase: participatie improprie
instigare in forma participatiei improprii la savarsirea infractiunii de fals in inscrisuri
clara_tm
English translation:indirect participation in comitting a crime: facilitation, enabling, aiding and abetting
Explanation:
exemple de utilizare a expresiei , din pacate nu am gasit o definitie :)

http://www.mediafax.ro/justitie/procesul-mineriadei-iunie-19...

La începutul lunii august, procurorii Secţiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie i-au trimis în judecată pe generalul locotentent în rezervă Mihai Chiţac - fost ministru de Interne, generalul maior în rezervă Gheorghe Andriţa - fost adjunct al ministrului de Interne şi colonelul în rezervă Dumitru Costea - fost comandant al Unităţii Militare Trupe de Pază şi Ordine Ploieşti sub acuzaţia de participaţie improprie la omor calificat şi omor deosebit de grav.

Totodată, a fost trimis în judecată şi colonelul în rezervă Vasile Constantin - fost ofiţer I în Secţia Paraşutişti, din cadrul Comandamentului Aviaţiei Militare - pentru participaţie improprie la omor calificat şi omor deosebit de grav şi participaţie improprie la tentativă la infracţiunea de omor calificat şi omor deosebit de grav.

http://www.gazetanord-vest.ro/arhiva/2006/noiembrie/14noi/in...
Dana Nastase a fost trimisa in judecata pentru complicitate la luare de mita, participatie improprie la folosirea de acte falsificate la autoritatea vamala si pentru participatie improprie la fals in inscrisuri sub semnatura privata in legatura cu fapte de coruptie

se refera dupa cum bine se vede la participarea indirecta a unei persoane la o infractiune
chestia asta se cheama "facilitation"
"aiding and abetting" "enabling"

depinde de context
uite un exemplu
Section 2.1.10 – Proposed change - deletion in bracketsAiding and Abetting. Encouraging, enabling or causing others to do or attempt any of theabove (with intent to mislead an instructor, academic unit, program, office or committeeas to a student’s academic status, qualifications, actions or preparation, or knowinglyaiding or abetting anyone in a breach of academic honesty shall itself be consideredmisconduct

in conformitate cu contextul afisat as zice ca e :
- inciting as enabling ( somebody)/facilitation to commit forgery -


textul dat e MULT prea scurt :)
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1indirect participation in comitting a crime: facilitation, enabling, aiding and abettingAnca Nitu
5improper participation
MMFORREST


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
improper participation


Explanation:
The dispositive issue in this case is how we characterize the alleged improper participation in jury deliberations by the alternate juror. If such improper participation constitutes ex parte communication, then it falls clearly within the exception of Ind. Evidence Rule 606 which allows juror affidavits where “any outside influence was improperly brought to bear upon any juror.” If the juror affidavits are admissible, they give rise to a presumption of prejudice. If the alleged improper participation does not constitute ex parte communication, then the exception does not apply.

http://caselaw.lp.findlaw.com/scripts/getcase.pl?court=in&vo...


    Reference: http://www.google.co.uk/search?sourceid=navclient&hl=en-GB&i...
MMFORREST
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: asta se refera la influentarea juriului , mai precis la nereguli de forma zic eu nu la participarea indirecta la comiterea unei infractiuni
13 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
indirect participation in comitting a crime: facilitation, enabling, aiding and abetting


Explanation:
exemple de utilizare a expresiei , din pacate nu am gasit o definitie :)

http://www.mediafax.ro/justitie/procesul-mineriadei-iunie-19...

La începutul lunii august, procurorii Secţiei Parchetelor Militare din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie i-au trimis în judecată pe generalul locotentent în rezervă Mihai Chiţac - fost ministru de Interne, generalul maior în rezervă Gheorghe Andriţa - fost adjunct al ministrului de Interne şi colonelul în rezervă Dumitru Costea - fost comandant al Unităţii Militare Trupe de Pază şi Ordine Ploieşti sub acuzaţia de participaţie improprie la omor calificat şi omor deosebit de grav.

Totodată, a fost trimis în judecată şi colonelul în rezervă Vasile Constantin - fost ofiţer I în Secţia Paraşutişti, din cadrul Comandamentului Aviaţiei Militare - pentru participaţie improprie la omor calificat şi omor deosebit de grav şi participaţie improprie la tentativă la infracţiunea de omor calificat şi omor deosebit de grav.

http://www.gazetanord-vest.ro/arhiva/2006/noiembrie/14noi/in...
Dana Nastase a fost trimisa in judecata pentru complicitate la luare de mita, participatie improprie la folosirea de acte falsificate la autoritatea vamala si pentru participatie improprie la fals in inscrisuri sub semnatura privata in legatura cu fapte de coruptie

se refera dupa cum bine se vede la participarea indirecta a unei persoane la o infractiune
chestia asta se cheama "facilitation"
"aiding and abetting" "enabling"

depinde de context
uite un exemplu
Section 2.1.10 – Proposed change - deletion in bracketsAiding and Abetting. Encouraging, enabling or causing others to do or attempt any of theabove (with intent to mislead an instructor, academic unit, program, office or committeeas to a student’s academic status, qualifications, actions or preparation, or knowinglyaiding or abetting anyone in a breach of academic honesty shall itself be consideredmisconduct

in conformitate cu contextul afisat as zice ca e :
- inciting as enabling ( somebody)/facilitation to commit forgery -


textul dat e MULT prea scurt :)

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 76

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
15 hrs