KudoZ home » Romanian to English » Other

comisionar vamal

English translation: customs broker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:comisionar vamal
English translation:customs broker
Entered by: asco

11:19 Jun 12, 2002
Romanian to English translations [Non-PRO]
Romanian term or phrase: comisionar vamal
comisionar vamal - romania
miche
customs broker
Explanation:
Romanian customs broker
Selected response from:

asco
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4customs broker
asco
5 +1Customs AgentCarmen Acai
5Customs brokerKatza
4not an answer
Daniela McKeeby


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
customs broker


Explanation:
Romanian customs broker

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 221
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu
32 mins

agree  corin
6 hrs

agree  Daniela McKeeby
17 hrs

agree  Rodica Levitchi: =intermediar, vezi definitia din codul vamal: http://www.customs.ro/legislatie/codcapitol05.htm. Se spune insa si customs agent /customs house broker, dar versiunea dvs. este cea mai uzuala - vezi http://www.muecke.com.au/library/lcommerc.html#C
1 day22 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Customs Agent


Explanation:
I do apologize, but I have never heard of Customs Broker. What is he doing? Can somebody tell me? I have heard of Commodity Broker, Insurance Broker, Shipbroker, and Stockbroker.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-16 06:06:57 (GMT)
--------------------------------------------------

Draga Daniela, eu iti multumesc frumos pentru raspuns si te rog sa ai in vedere ca nu trebuie sa fi profesor pentru a da un raspuns de acest gen. Uita-te la raspunsul lui Rodica Levitchi: scurt, la obiect si cu referintele de rigoare.
Acuma, motivul pentru care eu evit sa folosesc \"customs broker\" raportat la conditiile din Romania este acela ca un \"broker\" in general este un agent care pune doua persoane impreuna iar pentru serviciul prestat primeste un comision. In Romania, in conditiile actuale, nu se poate inca vorbi de \"broker\" atata vreme cat inca se platesc salarii si nu comisioane. Hai sa luam ca exemplu o banca. Pentru serviciile prestate, banca percepe un comision. Salariatul bancii care presteaza serviciul si deci prin documentatia intocmita percepe acest comision, primeste un salariu fix. Acelasi lucru este valabil si pentru un comisionar vamal. El are grija de activitatea de vamuire (documentatie, expediere, etc.) dar nu este \"broker\" asa cum se intelege in restul lumii. In conditiile din Romania, el continua sa fie un intermediar, un simplu prestator de servicii. Eu nu il vad \"broker\" de nici o culoare. Probabil ca eu inteleg ceva gresit. Din pacate am cateva probleme destul de presante de rezolvat si nu am timp sa aflu exact informatia, dar o rezolv eu pana la urma.

Carmen Acai

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Daniela McKeeby: Yes, I can
1 hr
  -> Will you please be so nice and help me with your answer. Really, I have never heard of Customs Broker.

agree  Henry Hinds: Romanian is not my language but English is one of them, and Customs Broker is a widely used term on the US-Mexico border (in English).
5 days

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
not an answer


Explanation:
Conform DGLR (ed.1987):
comisionar, comisionari,s.m.||Din fr. commissionnaire|| 1. Persoana care se ocupa cu transmiterea de scrisori sau pachete particulare. 2. Intermediar in operatii comerciale, care primeste, in schimbul serviciilor sale, un comision.

Conform Webster's Encyclopedic Dictionary of the ENGLISH Language (ed.1996):

customs broker, a person or a firm that clears goods or merchandise through customs for a consignee or shipper. Also called customhouse broker.

If I will ever decide to be a teacher, I will explain why "customs agent" is not always a good choice and why "customs broker" is.



Daniela McKeeby
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 103

49 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Customs broker


Explanation:
Customs agent este chiar vamesul. Adesea se face confuzie intre comisionar vamal si agent vamal, dar cele doua functii sunt total separate. Comisionarul vamal este o companie privata, care este angajata de importator/exportator pentru a se ocupa de toate chestiunile legate de vama. Agentul vamal este un angajat al Directiei Generale a Vamilor, care este o institutie de stat.
Customs broker este o formulare larg raspandita, cel putin in US.

Katza
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 8