KudoZ home » Romanian to English » Other

cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora

English translation: summarized amount SAU summarized result ( depinde de context)


07:07 Nov 12, 2007
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Other
Romanian term or phrase: cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora
Este dintr-un Certificat de atestare fiscala si apare intr-un tabel, la rubrica "alte mentiuni" . Tabelul cuprinde trei coloane denumite dupa cum urmeaza:
nr. curent / denumirea actului, nr. si data / cuantumul sumelor ce fac obiectul acestora

In primul rand nu stiu la ce se refera "acestora"

Va multumesc.
rrose
Romania
English translation:summarized amount SAU summarized result ( depinde de context)
Explanation:
CUÁNTUM, cuantumuri, s.n. Cantitate, sumă (neprecizată) la care se urcă o cheltuială, un credit etc. [Var.: cvántum s.n.]. – Din fr., lat. quantum.

din DEX


adica suma sumelor.... ma rog de gustibus contabilis...:)

uite un alt contabil ... de data asta in engleza:
( vezi in tabel mai la vale, la capitolul :DAC Reporting Data Element Dictionary )

CommitmentBalDueQrtlySum Amt


Commitment Balance Due Quarterly Summarized Amount

Number 13,2 DAC

CmpgnQrtlyCommitmentBalSum

R The dollar amount of balances for unformalized commitments at fiscal year quarter end.

http://www.mais.umich.edu/reporting/download/dacdict.doc

si alte ilustrari ale expresiei:
Each variable corresponded to the summarized amount of milk produced (in 10 kg a day) by all cows in the herd ..........

( contabilitatea turmei de data asta)
http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S016758770500333...

Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Cred ca si varianta lui Chris Andrei este buna, dar am ales totusi sa o punctez pe aceasta. Mersi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1amountchris andrei
4summarized amount SAU summarized result ( depinde de context)Anca Nitu
3 -1rate sums in question
MMFORREST


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
rate sums in question


Explanation:
The rate of correction applied by the Commission (2%, 5%, or 10% of the sums in question) is chosen on the basis of a calculation of the fraud risk against ...
http://www.europarl.europa.eu/press/sdp/backg/en/1997/b97020...

MMFORREST
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  chris andrei: cuantum=cantitate şi nu procent (aici)
4 hrs
  -> rate cantitate, numar;grad (de);viteza, taxa ; rate numar proportional, coeficient, rang-http://dictionar.netflash.ro/index.php?w=rate &l=1&h=1&g=eng... -Poate

neutral  Anca Nitu: rate = A fixed ratio between two things. cf dictionarului , aici nu prea e vorba de rapoarte ....
14 hrs
  -> Mulţumesc, Anca. Să vedem ce variante mai buneau finanţiştii.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
amount


Explanation:
În română simţim nevoia să folosim mai multe cuvinte decât trebuie pentru a fi siguri că vom fi înţeleşi. În engleză nu e cazul.

În exemplul tău, "cuantumul sumelor" e o expresie mai simandicoasă pentru, de fapt, "totalul sumelor" sau "valoare" sau "sumă".

"acestora" se referă la actele cu pricina (cele din coloana a II-a a tabelului).

Example sentence(s):
  • No. | Document, doc. #, date | Amount
  • 1. | Chitanţă de combustibil, 12345, 11-nov-2007 | $34.43
chris andrei
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ede Lungu
1 hr
  -> thanks Ede

neutral  Anca Nitu: atunci si in engleza expresia ar trebui sa reflecte nu numai "cantitate" ci "totalul sumelor"
9 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
summarized amount SAU summarized result ( depinde de context)


Explanation:
CUÁNTUM, cuantumuri, s.n. Cantitate, sumă (neprecizată) la care se urcă o cheltuială, un credit etc. [Var.: cvántum s.n.]. – Din fr., lat. quantum.

din DEX


adica suma sumelor.... ma rog de gustibus contabilis...:)

uite un alt contabil ... de data asta in engleza:
( vezi in tabel mai la vale, la capitolul :DAC Reporting Data Element Dictionary )

CommitmentBalDueQrtlySum Amt


Commitment Balance Due Quarterly Summarized Amount

Number 13,2 DAC

CmpgnQrtlyCommitmentBalSum

R The dollar amount of balances for unformalized commitments at fiscal year quarter end.

http://www.mais.umich.edu/reporting/download/dacdict.doc

si alte ilustrari ale expresiei:
Each variable corresponded to the summarized amount of milk produced (in 10 kg a day) by all cows in the herd ..........

( contabilitatea turmei de data asta)
http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S016758770500333...



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 76
Grading comment
Cred ca si varianta lui Chris Andrei este buna, dar am ales totusi sa o punctez pe aceasta. Mersi!