KudoZ home » Romanian to English » Other

colocviu

English translation: colloquium


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:colocviu
English translation:colloquium
Entered by: adinag

10:29 Feb 24, 2009
Romanian to English translations [PRO]
Other
Romanian term or phrase: colocviu
6. DESCRIEREA, CONGRESULUI SAU INTALNIRII.

Se poate denumi actul in cauza CONGRES sau COLOCVIU,dupa cum se decide pentru ca in mod special intalnirea sa capete un carácter deschis.In ambele cazuri, pentru o reusita indiscutabila se poate cauta o formula de continuitate pe aceeasi tema(migratiile au fost multe permitand utilizarea clasicei formule: ...
adinag
colloquium
Explanation:
http://www.thefreedictionary.com/colloquium


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2009-02-24 10:38:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cedr.org/english/documents/caserta/commission3/CI...
Selected response from:

Sasori
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6workshop
George Blum
4 +3colloquiumSasori
4 +1(national/international) conference ( with a set theme)Anca Nitu
4 +1colloquium
Vera Costea


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
workshop


Explanation:
Aş opta pentru acest termen, care este cel mai aproape de semnificaţia colocviului

George Blum
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sandra& Kenneth
9 mins
  -> Mulţumesc

agree  Ada Jones
39 mins
  -> Mulţumesc

agree  Ovidiu Martin Jurj
1 hr
  -> Mulţumesc

agree  RamonaPopescu
2 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Word_Wise
4 hrs
  -> Mulţumesc=

agree  Emanuel Bruckner
4 hrs
  -> Mulţumesc

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
colloquium


Explanation:
Colloquium:
A gathering of scholars to discuss a given topic over a period of a few hours to a few days.

http://www.netnet.org/students/student glossary.htm

Şi exemple:
http://www.google.com/search?hl=ro&client=firefox-a&rls=org....

Vera Costea
Canada
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
35 mins
  -> Mulţumesc :)

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
colloquium


Explanation:
http://www.thefreedictionary.com/colloquium


--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2009-02-24 10:38:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cedr.org/english/documents/caserta/commission3/CI...


Sasori
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vera Costea: Aşa zic şi eu, nu văzusem răspunsul tău :)
1 min
  -> Merci :)

agree  RODICA CIOBANU
36 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Claudia Coja: http://www.ase.ro/site/pentru/studenti/Programe_analitice_20...
254 days

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(national/international) conference ( with a set theme)


Explanation:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=congres
http://dexonline.ro/search.php?cuv=colocviu

CONGRÉS s.n. 1. Întrunire naţională sau internaţională, având ca obiect dezbaterea unor probleme majore de ordin politic, economic, ştiinţific, cultural
COLÓCVIU, colocvii, s.n. Convorbire, discuţie (pe o temă dată). ♦ Formă de control al cunoştinţelor dobândite de studenţi, care constă în discuţii, lucrări de laborator, lucrări practice. – Din lat. colloquium.

"Forma de control pt studenti" este exclusa datorita contextului care arata ca ar fi sinonim cu "congres"
E clar nevoie de mai mult context
Pare sa fie vorba de un colocviu-conferinta de importanta nationala sau internationala altfel nu ar putea fi determinat de afirmatia :

Se poate denumi actul in cauza CONGRES sau COLOCVIU

http://en.wikipedia.org/wiki/Conference

"COnference " este cuvantul potrivit , restul e determinat de contextul care inca nu e afisat

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 76

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Ghiuzeli
9 mins
  -> multumesc