KudoZ home » Romanian to English » Other

foaie de parcurs

English translation: vehicle/driver's logbook


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:foaie de parcurs
English translation:vehicle/driver's logbook
Entered by: Lavinia Pirlog

08:04 Jan 14, 2003
Romanian to English translations [Non-PRO]
Romanian term or phrase: foaie de parcurs
Conform cu noile norme ale impozitului pe venitul global, trebuie sa va faceti foaie de parcurs. Seful va decide apoi ce drumuri ati facut in interes de serviciu si care sunt cele in interes personal.

Cu multumiri,

Tweety
Lavinia Pirlog
Romania
vehicle log book
Explanation:
Depinde de context: probabil este vorba despre foaia de parcurs pentru autovehicule. Daca nu, ar mai fi travel log book.

A nu se cadea in capcana "road map" - folosit, de exemplu, ca "foaie de parcurs" (itinerar) al drumului Romaniei catre aderarea la UE.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 08:22:45 (GMT)
--------------------------------------------------

sau vehicle log sheet; sau ortografiat logbook (intr-un cuvant) :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 11:22:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Driver\'s log sheet/book daca respectivul este de meserie... sofer. Dar daca vorbim despre un angajat care este, sa zicem, salesman, si conduce masina firmei, ar fi poate mai indicata folosirea unui termen mai generic, precum cel pe care l-am propus. Sigur, contextul este hotarator.
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Multumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3driver's log
Susanna & Christian Popescu GbR
5vehicle log sheet
asco
4 +1vehicle log book
Andrei Albu


Discussion entries: 3





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vehicle log book


Explanation:
Depinde de context: probabil este vorba despre foaia de parcurs pentru autovehicule. Daca nu, ar mai fi travel log book.

A nu se cadea in capcana "road map" - folosit, de exemplu, ca "foaie de parcurs" (itinerar) al drumului Romaniei catre aderarea la UE.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 08:22:45 (GMT)
--------------------------------------------------

sau vehicle log sheet; sau ortografiat logbook (intr-un cuvant) :-)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 11:22:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Driver\'s log sheet/book daca respectivul este de meserie... sofer. Dar daca vorbim despre un angajat care este, sa zicem, salesman, si conduce masina firmei, ar fi poate mai indicata folosirea unui termen mai generic, precum cel pe care l-am propus. Sigur, contextul este hotarator.


    Reference: http://www.tdrc.ca/logbooks.html
Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 1111
Grading comment
Multumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  corin: doar ca eu am vazut cuvintul spelled "logbook".
12 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
driver's log


Explanation:
> sau driver's log sheet.

O varianta poti vedea la link-ul de mai jos.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 11:21:34 (GMT)
--------------------------------------------------

log = a detailed record of a voyage of a ship or aircraft (cf. Collins Dict. & Thesaurus). De aceea dictionarele il leaga de *driver*, ca sa fie clar ca e pentru soferi. Nu e vorba doar de camioane ci si de masini ale firmelor. Ele (listele sau *cartile de parcurs* - cum le spune aici tradus literal - trebuie prezentate organelor financiare, care scad din venitul impozabil km parcursi in interes de serviciu.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 12:33:22 (GMT)
--------------------------------------------------

*driver\'s log*, domnule Albu, nu are nimic de aface cu meseria de sofer, ci este legat de cel care conduce masina. Si mie, ca personana particulara care isi foloseste masina si in interes de serviciu, mi se cer asemenea liste. Motivul scrie aici, mai sus.
Nu inseamna ca termenul postat de Dvs. este gresit.


    Reference: http://www.uiowa.edu/~fuspt/vanpool_driver_log_form.pdf
Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  felicia_za
1 hr
  -> multumesc.

agree  Cristiana Coblis
1 hr
  -> multumesc, Cristiana

agree  corin: traducind legislatie UE am vazut si "log" si "log sheet" si "logbook".
10 hrs
  -> multumesc, corin

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vehicle log sheet


Explanation:
document intern folosit de ex. la firma DHL, unde asa se numeste.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-14 14:11:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Tweety, reiese cumva din context ca din 2003 se cere sa facem si asa ceva? Asta numai pentru cultura mea generala :-(fiscala).

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 221