ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Other

Draga

English translation: dear ...

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:Draga
English translation:dear ...
Entered by: Lydia Molea

02:57 Apr 6, 2003
Romanian to English translations [Non-PRO]
Romanian term or phrase: Draga
Si eu iti doresc o zi frumoasa si distractie placuta.
Johnathon
dear ...
Explanation:
dear (followed by a name at the beginning of a letter)
Selected response from:

Lydia Molea
Germany
Grading comment
Thank you again
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2SweetieKatza
3 +2snag
Garboktrans
4dear ...
Lydia Molea


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
snag


Explanation:
a few more options:

Results: DRAGA
V SNAG

dragă

sf sweetheart; (tehn) dredge

ca adresare) scumpule (sau) scumpo, draga deary
1. (in mod) generos / marinimos , fara meschinarie
2. cu draga inima , din toata inima
3. fara a precupeti nimic ungrudgingly
1. afectuos, dragastos, iubitor; tandru;
2. (d. salutari etc.) cordial;
3. atasat; devotat; affectionate
1. amoros, erotic; de dragoste; senzual; (F.) -> iubaret;
2. (of) indragostit (de) ;
3. dragastos, iubitor, tandru; amorous
1. animal tiritor; vierme
2. planta tiritoare (sau) agatatoare
3. paduchi
4. carucior; burghiu; draga
5. gheara de pisica creeper
1. bijuterie
2. piatra pretioasa / scumpa , nestemata
3. odor , fiinta draga / scumpa
4. rubin (la ceas) jewel
1. bucuros , cu bucurie ; cu draga inima
2. de buna voie gladly
1. dragalasenie , bijuterie , bomboana , -- om (sau) lucru dragut
2. (in limbajul copiilor) bombonica , bomboana
3. (ca adresare , unei femei) (F.) scumpete , dragutica sweetie
1. dragastos , cu dragoste , afectuos
2. (in mod) naiv ; prosteste fondly
1. dragor
2. draga dredger
1. frumusete , dragalasenie , gratie
2. eleganta , noblete , distinctie
3. generozitate , darnicie handsomeness
1. frumusete , dragalasenie ; farmec , gratie
2. afectare (in exprimare)
3. trasatura frumoasa (a caracterului) ; caracter frumos prettiness
1. generos , marinimos , ferit de meschinarie
2. (facut) din toata inima / cu draga inima
3. neprecupetit ungrudging
1. iubitor , dragastos , afectuos
2. indragostit nebuneste
3. indulgent , ingaduitor
4. de un optmism exagerat
5. (d. sperante) neintemeiat , nefondat
6. (d. dorinte etc.) drag , scump
7. lesne crezator , credul ; naiv ; prost fond
1. persoana (sau) fiinta care topaie
2. insecta care sare (sau) topaie , purice (sau) lacusta
3. (in Australia) cangur
4. pilnie / bara de incarcare
5. buncar ; magazie ; rezervor ; siloz
6. magazie de material dragat hopper 1.
1. prompt , cu graba , rapid , iute
2. bucuros , cu draga inima readily
1. trauler
2. draga
3. pescar care foloseste traulul trawler
1. voios, cu voiosie
2. cu draga inima cheerfully
a draga;excavator;a adanci;draga(tehn) dredge
amabil ; dragastos lovably
ca mierea;dragalasenie;a indulci;iubito;iubitule;miere de albine;mieros honey
care se cere mingiiat, dulce, dragalas cuddlesome
draga drag boat
draga to dredge
draga dredger;trawler;(tehn.)drag;dredge
draga(tehn);grapa grea;a tara;a trage drag
draga;excavator dredger
draga;trauler trawler
dragaica , sinziene (24 iunie) Midsummer Day
dragalas, gratios; frumos; atragator comely
dragalasenie loveliness;prettiness;honey
dragalasenie prettiness
dragalasenie ; vino-ncoace lovability
dragalasenie, farmec, gratie; frumusete comeliness
dragalasenie;farmec loveliness
dragastos , cu afectiune lovingly
dragor , draga mine sweeper
draguta , draga , puisor , iubit(a) honeybun , honeybunch
frumos , (F.) frumusel ; atragator ; (F.) dragalas prettily
frumusete , dragalasenie , farmec loveliness
I. 1. a inhata , a infasca , a apuca ; a pune mina pe
2. a sterpeli , a lua
II. (at , for) a intinde mina (dupa) , a incerca sa puna mina (pe)
III. 1. inhatare , infascare , apucare
2. acaparare ; lacomie
3. draga ; cu grab
I. 1. a scoate cu greutate (o cutie dintr-un sertar etc.)
2. a trage dupa sine, a tiri
3. a draga (un riu etc.); a curata (fundul unei ape)
4. a boroni
II. 1. a se tiri, a merge cu greutate
2. (d. timp) a se scurge ince drag
I. 1. dragut, dragalas, nostim
2. gratios, plin de gratie
3. elegant
4. minunat, extraordinar
5. dificil, mofturos (la mincare etc.), (P. ->) lingav
6. gingas, sensibil
7. (d. minacare) ales, gustos
8 dainty
I. 1. pica , ranchiuna , rica ; ciuda; dusmanie
2. rautate
II. 1. a da (sau) a ceda (sau) a imprumuta (ceva) cu greu ; a nu da (sau) a nu acorda (sau) a nu
accepta cu draga inima
2. a invidia , a pizmui
III. 1. a se grudge
I. 1. scump, costisitor
2. drag, scump, < nepretuit
3. (ca forma de adresare, in scrisori) draga; stimate (sau) stimata
II. scump
III. iubit (sau) iubita, (F.) dragoste
IV. vai ! ah ! Dumnezeule ! dear
I. a stringe (dragastos) in brate (un copil); a imbratisa; a alinta, a dezmierda
II. 1. (to) a se lipi (de cineva); a se stringe / a se cuibari la pieptul (cuiva)
2. a se ghemui, a se incoloci cuddle
I. draga
II. a draga dredge
iubitor ; dragastos , tandru loving
neatragator , lipsit de atractie / dragalasenie , antipatic (la vedere) unlovely
sinziiene, dragaica (Galium mollugo etc.) bedstraw


Garboktrans
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asco: cool
3 hrs
  -> thanks asco

agree  Eskarina: impressive
7 hrs
  -> thanks cristina

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dear ...


Explanation:
dear (followed by a name at the beginning of a letter)

Lydia Molea
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 102
Grading comment
Thank you again

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Sweetie


Explanation:
I wish you a very pleasant day too and have fun.

If it's followed by a name, it's translated by "dear"

Katza
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
18 mins

agree  Lavinia Pirlog
1 hr