KudoZ home » Romanian to English » Real Estate

PUZ

English translation: Regional Urban/Town Planning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:PUZ
English translation:Regional Urban/Town Planning
Entered by: Diana Elena

13:50 Jan 15, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Real Estate / PUZ
Romanian term or phrase: PUZ
Buna ziua si La Multi Ani pe 2008!
As avea nevoie de termenul PUZ in engleza daca ma puteti ajuta. Va multumesc.
Diana Elena
Romania
Regional Urban/Town Planning
Explanation:
In UK, termenul este Town Planning - plan urbanistic.

http://en.wikipedia.org/wiki/Urban_planning

http://www.google.ro/search?hl=ro&as_qdr=all&q= "regional to...

http://216.239.59.104/search?q=cache:ZY6PIFoFEb8J:www.sdnp.r...


--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-01-15 14:06:00 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://chi.proz.com/kudoz/2271931
http://chi.proz.com/kudoz/991470
Selected response from:

xxxmistahara
Grading comment
Ms mult, very helpful.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Zonal Urban Plan
Cristina Monica Loşonţi
4 +2Regional Urban/Town Planningxxxmistahara
4the Zoning Urban Plan (Romanian: “Planul Urbanistic Zonal – PUZ”)
Oana Crenicean
3zonal urban planningandreea irimia


Discussion entries: 6





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zonal urban planning


Explanation:
PUZ - plan urbanistic zonal
As spune zonal urban planning.

andreea irimia
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Regional Urban/Town Planning


Explanation:
In UK, termenul este Town Planning - plan urbanistic.

http://en.wikipedia.org/wiki/Urban_planning

http://www.google.ro/search?hl=ro&as_qdr=all&q= "regional to...

http://216.239.59.104/search?q=cache:ZY6PIFoFEb8J:www.sdnp.r...


--------------------------------------------------
Note added at 15 mins (2008-01-15 14:06:00 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://chi.proz.com/kudoz/2271931
http://chi.proz.com/kudoz/991470

xxxmistahara
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Ms mult, very helpful.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcella Magda
2 mins
  -> Multumesc, Marcella!

agree  Veronica Manole
15 mins
  -> Multumesc, Veronica

neutral  Anca Nitu: Town Planning? http://en.wikipedia.org/wiki/Town_and_country_planning_in_th...
7 hrs
  -> Da, Town Planning - Urbanism (inclusiv in link-ul dvs). Exista de fapt cel putin 2 mil. explicatii pe web. M-ati mai intrebat si data trecuta, la Town Planning Certificate - certificat de urbanism. :))

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Zonal Urban Plan


Explanation:
Eu optez pentru acest termen desi pare o traducere simpla.
PUZ este un document nu o activitate (este o documentatie de urbanism).
Vezi linkul de mai jos, Legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, articolele: 45 si 47.
Observatii la celelalte variante de raspuns:
'Planning' se refera la activitatea de planificare, deci nu poate fi 'Zonal Urban Planning'.
'Urban planning' este activitatea de planificare urbana in cadrul unui oras (city, town), la modul general. PUZ-ul este un document care reglementeaza planificarea urbana intr-o anumita zona a unui oras.
Al doilea link este un document UNECE/WHO in care se foloseste termenul.


    Reference: http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=2856...
    Reference: http://www.thepep.org/en/workplan/urban/documents/Romania.pd...
Cristina Monica Loşonţi
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adde
4 hrs
  -> multumesc!

agree  Anca Nitu: urban zoning plan http://en.wikipedia.org/wiki/Zoning
6 hrs
  -> multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
19 hrs
  -> multumesc!

399 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
the Zoning Urban Plan (Romanian: “Planul Urbanistic Zonal – PUZ”)


Explanation:
Romanian real estate is essentially organized through a multi-tiered planning system, structured as follows:

the General Urban Plan (Romanian: “Planul Urbanistic General – PUG”);
the Zoning Urban Plan (Romanian: “Planul Urbanistic Zonal – PUZ”); and
the Detailed Urban Plan (Romanian: “Planul Urbanistic de Detaliu – PUD”).



    Reference: http://rbd.doingbusiness.ro/en/2008/september/romanian-busin...
Oana Crenicean
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian