KudoZ home » Romanian to English » Real Estate

cleata

English translation: narrow land area


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:cleata
English translation:narrow land area
Entered by: L_popeanu

10:06 Jul 9, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Real Estate
Romanian term or phrase: cleata
suprafata de 1200 mp, teren arabil, cu vecinatatile N - cleata - paragraful face parte dintr-un certificat de mostenitor

Multumesc in avans!
L_popeanu
Romania
narrow land area
Explanation:
Am tot avut acte legate de terenuri, unde apar vecinătăţi etc., dar de cleată nu am mai auzit niciodată până azi. Am căutat în DEX online cuvântul, unde zice că e regionalism, şi ar fi cel din urmă sens care mi se pare adecvat în contextul de faţă: bucată îngustă de pământ; delniţă. Nu ştiu dacă o fi vreun termen de specialitate în engleză pt. aşa ceva, de asta aş zice (very) narrow land area, dar e doar o vagă idee.
Selected response from:

Ovidiu Martin Jurj
Romania
Grading comment
Multumesc foarte mult!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3narrow land area
Ovidiu Martin Jurj
5sliver/ portionAnca Nitu
3enclosure sau fenceMonika Silea


Discussion entries: 4





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
enclosure sau fence


Explanation:
my pov

Monika Silea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
narrow land area


Explanation:
Am tot avut acte legate de terenuri, unde apar vecinătăţi etc., dar de cleată nu am mai auzit niciodată până azi. Am căutat în DEX online cuvântul, unde zice că e regionalism, şi ar fi cel din urmă sens care mi se pare adecvat în contextul de faţă: bucată îngustă de pământ; delniţă. Nu ştiu dacă o fi vreun termen de specialitate în engleză pt. aşa ceva, de asta aş zice (very) narrow land area, dar e doar o vagă idee.


    Reference: http://dexonline.ro/search.php?cuv=cleata
Ovidiu Martin Jurj
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20
Grading comment
Multumesc foarte mult!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liviu roth: narrow strip??
27 mins
  -> mulţumesc, Liviu

agree  Irina-Maria Foray
2 hrs
  -> mulţumesc, Irina

agree  wordbridge
7 hrs
  -> mulţumesc, Victor

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sliver/ portion


Explanation:
cleátă, cléte, s.f. (reg.) 1. porţiune dintr-un gard, cleată de gard. 2. mulţime de lucruri de acelaşi fel. 3. bucată îngustă de pământ; delniţă.
Sursa: DAR | Trimisă de blaurb, 14 Apr 2006 | Greşeală de tipar
http://dexonline.ro/search.php?cuv=cleata



Main Entry: 1sliv·er
Pronunciation: \ˈsli-vər, 2 is usually ˈslī-\
Function: noun
Etymology: Middle English slivere, from sliven to slice off, from Old English -slīfan; akin to Old English -slǣfan to cut
Date: 14th century
1 a: a long slender piece cut or torn off : splinter b: a small and narrow portion <a sliver of land> c: particle, scrap <not a sliver of evidence>
2: an untwisted strand or rope of textile fiber produced by a carding or combing machine and ready for drawing, roving, or spinning

http://www.merriam-webster.com/dictionary/sliver

aici as pmerge cu "portion" pt ca in mod clar se refera la o portiune de teren parte dintr-unul mai mare


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 43