ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Real Estate

Sd

English translation: gross building area

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:Sd = suprafata desfasurata
English translation:gross building area
Entered by: Hezy Mor

20:13 Jul 23, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Real Estate
Romanian term or phrase: Sd
E vorba de evaluarea unui teren. Ce-ar insemna Sd in fraza urmatoare

s-a prezentat autorizatia de constructie nr XXX pentru Sd blocuri = YYY mp

Mersi anticipat
Hezy Mor
gross building area
Explanation:
poate ...



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-23 22:50:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dfwairport.com/development/pdf/measurements.pdf
Gross Building Area: refers to the total "constructed
area "of a building measured to the
outside face of the exterior walls. Atriums
openings in the floor plates are NOT included.
Since this area calculation is typically used to
determine occupancy capacity, exterior occupied
spaces such as balconies, decks, or terraces
located above the ground floor are
included in the calculation as floor area. Gross building area encompasses all other space definitions
and is always greater than the total
sum of sub areas due to the inclusion of the
exterior wall and exterior occupied areas.

http://www4.pmb.ro/wwwt/pug/pugs/anexa1.htm
În calculul suprafeţei construite desfăşurate nu sunt incluse suprafaţa garajelor şi a spaţiilor tehnice amplasate în subteran, suprafeţele balcoanelor şi teraselor deschise precum nici cea a podurilor neutilizabile. În cazul mansardelor se consideră convenţional o suprafaţă egală cu 60% din suprafaţa nivelului curent.

http://www.mie.ro/_documente/dezvoltare_teritoriala/politici...

Poate ajuta diferitele definitii

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-23 22:58:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tmctv.ro/articol_19450/cumpararea_unei_locuinte__...
*Suprafaţa construită* a unui imobil reprezintă suma ariilor secţiunilor orizontale ale tuturor nivelurilor clădirii, delimitate de conturul exterior al pereţilor. Nu sunt luate în calcul suprafeţele aferente treptelor exterioare, cele ale teraselor neacoperite, ale ariilor curţilor interioare mai mari de 4 mp sau ale curţilor exterioare de lumină sau de acces.

Ok, asta ar fi gross building area atunci :)

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-07-24 13:21:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.unnpr.ro/expertize/expertize timisoara/TIMIS/rezu...

3. Suprafata desfasurata construita (Sd) - reprezinta suma suprafetelor tuturor etajelor cladirii (exclusiv suprafetele neingradite si subsolurile) masurata la exteriorul peretilor

*Total Interior Area*: refers to the total area
enclosed within the building's exterior walls
excluding atrium openings and is measured to
the inside face of the dominant portion of the
exterior building walls (refer Diagram 2.1 for
illustrated examples). When the exterior wall
slopes inward or outward the measurement
shall be taken at the floor surface.

Par cel mai aproape ca definitie ....

Da recunosc - it bugs me :) :))
Selected response from:

Ede Lungu
Grading comment
Mersi mult lui Ede si celorlalti care au contribuit
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4net rental/sale/usable ( real estate) areaAnca Nitu
2gross building areaEde Lungu


Discussion entries: 11





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
net rental/sale/usable ( real estate) area


Explanation:

si un exemplu de utilizare:
http://www.avizier.ro/anunturi/imobiliare/vanzari-spatii-com...


se refera la suprafata UTILA ( locuibila si utilizabila ca atare)
atfle nu stiu cum s-a preluat desfasurata in domeniul constructiilor caci e nitel absurd ( dat fiind ca inseamna literalmente totae supreafetele ( inclusiv inaltimea camerelor)

se mai cheama si supreafata locativa neta



Domaine(s) : - commerce
immobilier


français


surface locative nette n. f.
Équivalent(s) English net rental area



Définition :
Espace réel des locaux d'un immeuble qui peut être loué. Les couloirs, entrées, cages d'escalier, puits d'ascenseur, locaux d'entretien, etc., ne sont pas inclus.


Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
surface utile n. f.

abréviation(s)
S.L.N.

http://www.proz.com/kudoz/french_to_english/real_estate/1683...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-23 21:19:51 GMT)
--------------------------------------------------

scuzati multimea de typo :) "suprafetele"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ede Lungu: Suprafaţa utilă rezultă diferenţa dintre suprafaţa construită desfăşurată şi suprafaţa ocupată de pereţi. / Da Anca dar termenul de tradus e SD - suprafata desfasurata care nu cred ca e usable area/suprafata utila
1 hr
  -> exact , la ce au nevoie de suprafata peretilor ( ca doar nu inchiriaza sau vand cu metrul cub:) ?/ http://ron.proz.com/kudoz/romanian_to_english/construction_c...

32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
gross building area


Explanation:
poate ...



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-23 22:50:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.dfwairport.com/development/pdf/measurements.pdf
Gross Building Area: refers to the total "constructed
area "of a building measured to the
outside face of the exterior walls. Atriums
openings in the floor plates are NOT included.
Since this area calculation is typically used to
determine occupancy capacity, exterior occupied
spaces such as balconies, decks, or terraces
located above the ground floor are
included in the calculation as floor area. Gross building area encompasses all other space definitions
and is always greater than the total
sum of sub areas due to the inclusion of the
exterior wall and exterior occupied areas.

http://www4.pmb.ro/wwwt/pug/pugs/anexa1.htm
În calculul suprafeţei construite desfăşurate nu sunt incluse suprafaţa garajelor şi a spaţiilor tehnice amplasate în subteran, suprafeţele balcoanelor şi teraselor deschise precum nici cea a podurilor neutilizabile. În cazul mansardelor se consideră convenţional o suprafaţă egală cu 60% din suprafaţa nivelului curent.

http://www.mie.ro/_documente/dezvoltare_teritoriala/politici...

Poate ajuta diferitele definitii

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-07-23 22:58:40 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tmctv.ro/articol_19450/cumpararea_unei_locuinte__...
*Suprafaţa construită* a unui imobil reprezintă suma ariilor secţiunilor orizontale ale tuturor nivelurilor clădirii, delimitate de conturul exterior al pereţilor. Nu sunt luate în calcul suprafeţele aferente treptelor exterioare, cele ale teraselor neacoperite, ale ariilor curţilor interioare mai mari de 4 mp sau ale curţilor exterioare de lumină sau de acces.

Ok, asta ar fi gross building area atunci :)

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2008-07-24 13:21:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.unnpr.ro/expertize/expertize timisoara/TIMIS/rezu...

3. Suprafata desfasurata construita (Sd) - reprezinta suma suprafetelor tuturor etajelor cladirii (exclusiv suprafetele neingradite si subsolurile) masurata la exteriorul peretilor

*Total Interior Area*: refers to the total area
enclosed within the building's exterior walls
excluding atrium openings and is measured to
the inside face of the dominant portion of the
exterior building walls (refer Diagram 2.1 for
illustrated examples). When the exterior wall
slopes inward or outward the measurement
shall be taken at the floor surface.

Par cel mai aproape ca definitie ....

Da recunosc - it bugs me :) :))


    Reference: http://www.businessdictionary.com/definition/gross-building-...
Ede Lungu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Mersi mult lui Ede si celorlalti care au contribuit