KudoZ home » Romanian to English » Ships, Sailing, Maritime

cheson de apă de peste bord

English translation: waste water ( holding) tank


14:45 Jul 7, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime
Romanian term or phrase: cheson de apă de peste bord
Apa de peste bord
Vor fi prevazute chesoane de apa de peste bord astfel:
- 2 chesoane pt instalatia de racire
- 2 chesoane pt instalatia de stins incendiu extern
mara_cojocaru
Romania
English translation:waste water ( holding) tank
Explanation:
chesoanele in cazul in care sunt compartimente
http://www.proz.com/kudoz/romanian_to_english/ships_sailing_...

referinte:
http://books.google.ca/books?id=t_4CPACaHvEC&pg=PA39&lpg=PA3...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-07-07 20:40:01 GMT)
--------------------------------------------------

daca sunt "cu apa culeasa de peste bord"
http://www.proz.com/kudoz/romanian_to_english/ships_sailing_...

si se cheama "ballast tanks"http://www.imo.org/conventions/mainframe.asp?topic_id=867


--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2008-07-08 19:20:23 GMT)
--------------------------------------------------

chesoanele sunt prin definitia lor niste "camere" care permit interventii subacvatice, prin extensie niste incaperi de tranzit pentru materiale
CHESÓN, chesoane, s.n. 1. Vehicul de artilerie, tras de cai, format dintr-o ladă de tablă închisă, împărţită în compartimente, destinat pentru transportul muniţiei. 2. Fiecare dintre despărţiturile cu pereţi metalici care se fac la o navă, cu scopul de a evita pătrunderea masivă a apei în caz de avarie. ♦ Dulap pentru păstrarea efectelor pe bordul unei nave. 3. Construcţie de beton, de oţel etc. de forma unei cutii, care serveşte la executarea fundaţiilor sub apă sau în terenurile umede, precum şi la repararea unei nave sub linia de plutire. – Din fr. caisson.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=cheson
pe un vas ele se cheama "tanks" in englezade cele mai inatalnite si populare fiind "ballast tanks" umplute cu apa pe care navigheaza vasul apa care are si diverse utilitati in cadrul instalatiilor vasului
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballast_tank

"caisson" si in engleza inseamna altceva :
Main Entry: cais·son
Pronunciation: \ˈkā-ˌsän, -sən, British also kə-ˈsün\
Function: noun
Etymology: French, from Middle French, from Old Occitan, from caissa chest, from Latin capsa — more at case
Date: circa 1702
1 a: a chest to hold ammunition b: a usually 2-wheeled vehicle for artillery ammunition attachable to a horse-drawn limber; also : a limber with its attached caisson
2 a: a watertight chamber used in construction work under water or as a foundation b: a hollow floating box or a boat used as a floodgate for a dock or basin
3: coffer 3
[caisson illustration]
http://www.merriam-webster.com/dictionary/caisson

Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5waste water ( holding) tankAnca Nitu
4 +1overboard water caisson
Bogdan Burghelea


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
overboard water caisson


Explanation:
...


    Reference: http://ipec.utulsa.edu/Conf2003/Papers/hart_towner_cheng_55....
Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: multumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liviu roth
35 mins

disagree  Anca Nitu: "caisson" nu este potrivit in acest context se refera la o camera pt intervetii subacvatice nu la compartimentul unui vas
2 hrs

agree  Irina Lazarescu: mai corect, overboard water chest. Cheson este o decupare cu margini ranforsate cu platbanda acoperite cu capac (rabatabil sau fix. )Astea sunt niste tevi care colecteaza apa din unele zone si se scurg peste bord direct in mare
11 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
waste water ( holding) tank


Explanation:
chesoanele in cazul in care sunt compartimente
http://www.proz.com/kudoz/romanian_to_english/ships_sailing_...

referinte:
http://books.google.ca/books?id=t_4CPACaHvEC&pg=PA39&lpg=PA3...


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-07-07 20:40:01 GMT)
--------------------------------------------------

daca sunt "cu apa culeasa de peste bord"
http://www.proz.com/kudoz/romanian_to_english/ships_sailing_...

si se cheama "ballast tanks"http://www.imo.org/conventions/mainframe.asp?topic_id=867


--------------------------------------------------
Note added at 1 day4 hrs (2008-07-08 19:20:23 GMT)
--------------------------------------------------

chesoanele sunt prin definitia lor niste "camere" care permit interventii subacvatice, prin extensie niste incaperi de tranzit pentru materiale
CHESÓN, chesoane, s.n. 1. Vehicul de artilerie, tras de cai, format dintr-o ladă de tablă închisă, împărţită în compartimente, destinat pentru transportul muniţiei. 2. Fiecare dintre despărţiturile cu pereţi metalici care se fac la o navă, cu scopul de a evita pătrunderea masivă a apei în caz de avarie. ♦ Dulap pentru păstrarea efectelor pe bordul unei nave. 3. Construcţie de beton, de oţel etc. de forma unei cutii, care serveşte la executarea fundaţiilor sub apă sau în terenurile umede, precum şi la repararea unei nave sub linia de plutire. – Din fr. caisson.
http://dexonline.ro/search.php?cuv=cheson
pe un vas ele se cheama "tanks" in englezade cele mai inatalnite si populare fiind "ballast tanks" umplute cu apa pe care navigheaza vasul apa care are si diverse utilitati in cadrul instalatiilor vasului
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballast_tank

"caisson" si in engleza inseamna altceva :
Main Entry: cais·son
Pronunciation: \ˈkā-ˌsän, -sən, British also kə-ˈsün\
Function: noun
Etymology: French, from Middle French, from Old Occitan, from caissa chest, from Latin capsa — more at case
Date: circa 1702
1 a: a chest to hold ammunition b: a usually 2-wheeled vehicle for artillery ammunition attachable to a horse-drawn limber; also : a limber with its attached caisson
2 a: a watertight chamber used in construction work under water or as a foundation b: a hollow floating box or a boat used as a floodgate for a dock or basin
3: coffer 3
[caisson illustration]
http://www.merriam-webster.com/dictionary/caisson



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40
Grading comment
multumesc!
Notes to answerer
Asker: multumesc, sa fie oare acelasi lucru cu "chesoanele de apa de mare"? Atunci folosesc (seawater) ballast tank...

Asker: water ballast tank...cred ca este corect!