ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Social Science, Sociology, Ethics, etc.

indemnizatie de crestere a copilului

English translation: Maternity grant

03:10 Jan 5, 2005
Romanian to English translations [PRO]
Social Sciences - Social Science, Sociology, Ethics, etc.
Romanian term or phrase: indemnizatie de crestere a copilului
Mamele care intra in concediu maternal dupa 1 ianuarie 2005 primesc o indemnizatie de crestere a copilului de aproape opt milioane de lei, neimpozabila, exceptie facand insa femeile cadre militare, care se supun altor reguli si care primesc, in unele cazuri, o suma mai mica.

Cu multumiri,
Tweety
Tweety
English translation:Maternity grant
Explanation:
A maternity grant from the social fund is a fixed amount paid towards the cost of providing clothing and equipment for a baby. The grant does not have to be repaid. The amount of a maternity grant will be £500 for a baby who is born, adopted or the subject of a parental order.

http://www.adviceguide.org.uk/index/life/benefits/benefits_f...

Nu e chiar acelaşi lucru, pt. că maternity grant se plăteşte numai o data, la naştere, nu in fiecare lună, dar cred că ar merge...

mai e şi maternity allowance

Maternity allowance is paid for 26 weeks. The earliest it can start to be paid is the 11th week before the baby is due. The latest it can start depends on when the woman stops work and the date the baby is due. This is called the ‘maternity allowance period’.

Sper să-ţi fiu de ajutor.
Selected response from:

Maria Diaconu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3statutory maternity pay
Ioana Costache
4Comentar la raspunsul CORECT al Mariei.Mihaela Nissen
4child care allowancexxxeVerbum
3Maternity grant
Maria Diaconu


Discussion entries: 1





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Maternity grant


Explanation:
A maternity grant from the social fund is a fixed amount paid towards the cost of providing clothing and equipment for a baby. The grant does not have to be repaid. The amount of a maternity grant will be £500 for a baby who is born, adopted or the subject of a parental order.

http://www.adviceguide.org.uk/index/life/benefits/benefits_f...

Nu e chiar acelaşi lucru, pt. că maternity grant se plăteşte numai o data, la naştere, nu in fiecare lună, dar cred că ar merge...

mai e şi maternity allowance

Maternity allowance is paid for 26 weeks. The earliest it can start to be paid is the 11th week before the baby is due. The latest it can start depends on when the woman stops work and the date the baby is due. This is called the ‘maternity allowance period’.

Sper să-ţi fiu de ajutor.

Maria Diaconu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
statutory maternity pay


Explanation:
in Marea Britanie.
statutory maternity pay e ceva diferit de maternity allowance, am impresia ca se exclud reciproc.

Conditii pt SMP:
You can choose when to start getting your SMP. The earliest you can start getting SMP is in the 11th week before the week your baby is due, and the latest is on the day after your baby is born.

You must tell your employer at least 4 weeks before you intend to stop work.

Your employer cannot pay you SMP for any week in which you are at work.

If you have more than one job, you may be able to get SMP from each employer.

SMP is subject to tax and National Insurance.

If you cannot get SMP but you have recently been employed or self-employed, you may be able to get Maternity Allowance. http://www.dwp.gov.uk/lifeevent/benefits/statutory_maternity...



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 30 mins (2005-01-05 05:40:30 GMT)
--------------------------------------------------

precum vezi, la ei SMP este impozabila (dar se poate recupera http://www.inlandrevenue.gov.uk/cbr-smp/section7/q7_1.htm ). site-ul fiscului englezesc nu pomeneste nimic de maternity allowance, cu exceptia referirilor la o lege a asigurarilor sociale pt femeile care lucreaza in strainatate - vezi aici http://www.legislation.hmso.gov.uk/si/si1987/Uksi_19870417_e...


    Reference: http://www.legislation.hmso.gov.uk/si/si2002/20022690.htm
    Reference: http://www.inlandrevenue.gov.uk/cbr-smp/section1/101.htm
Ioana Costache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu: Da, deci asta era!
27 mins
  -> multumesc :) asa s-ar zice...

agree  Marcella Magda
3 hrs
  -> multumesc!

agree  Mihaela Nissen: Corect. SMP e platit de patron.MA e platit de primarie???(daca gresesc,chiar doresc sa fiu corectata ,cand am plecat din tara nu exista ajutor social) platit celor ce traiesc din ajutorul social.SMP 90% din bruto primele 6 saptamani.
3 days18 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
child care allowance


Explanation:
Sistemul diferă în funcţie de ţară. Vezi link.


    Reference: http://europa.eu.int/comm/employment_social/missoc/2002/miss...
xxxeVerbum
Specializes in field
Native speaker of: Romanian

3 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Comentar la raspunsul CORECT al Mariei.


Explanation:
Desi scorul sta 3 la 0, Maria are dreptate.
Am votat pentru SMP, dar dupa ce am investigat raspunsul Mariei, indemnizatie este de fapt maternity grant.

Sumele platite difera in functie de data de nastere a copilului, iar daca mama/familia se califica pentru aceasta indemnizatie (depinde de situatia financiara si alte aspecte sociale), suma este platita o singura data, cu scopul de a intampina anumite dificultati financiare. Explicatia Mariei este absolut corecta.

SMP si MA nu sunt altceva decat venituri lunare pe timpul maternitatii.

Am pierdut punctele dar am invatat ceva nou :)


Mihaela Nissen
Native speaker of: Native in RomanianRomanian