ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to English » Transport / Transportation / Shipping

perfectionare activa

English translation: inward processing

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:perfectionare activa
English translation:inward processing
Entered by: Florin Hulubei

08:12 Mar 29, 2004
Romanian to English translations [PRO]
Transport / Transportation / Shipping / domeniul vamal
Romanian term or phrase: perfectionare activa
Marfuri aflate in perfectionare activa.
Florin Hulubei
inward processing
Explanation:
EN: inward processing
FR: perfectionnement actif
RO: perfectionare activa

precum si

EN outward processing
FR perfectionnement passif
RO perfectionare pasiva

Cum se vede, termenul din romana provine din franceza.
Vezi Glosar privind Codul Vamal Comunitar, editia a II-a, pe site-ul Institutului European din Romania.
Selected response from:

gvarzaru
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3active improvement
elenus
5inward processinggvarzaru


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
active improvement


Explanation:
Conform Codului Vamal roman, perfectionare activa se pot face urmatoarele operatiuni:

a) fabricarea marfurilor, inclusiv montajul, asamblarea si adaptarea lor la alte marfuri;

b) prelucrarea si transformarea marfurilor;

c) remontarea in forma initiala;

d) utilizarea unor marfuri care permit sau faciliteaza obtinerea de produse, chiar daca aceste marfuri dispar, total sau partial, in procesul de perfectionare.



--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-03-29 08:28:35 GMT)
--------------------------------------------------

Spre confirmare: \"For tax purposes, the term \'export\' also includes the processing, reprocessing or repair of goods which are under a special customs economic regime. These include the \'active improvement\' regime and the \'processing under customs control\' regime.\"

Vezi: http://www.internationallawoffice.com/overview.cfm?country=B...


elenus
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Sinca
1 hr
  -> multumesc :)

agree  Yehuda Lior
1 hr
  -> multumesc :)

agree  Lydia Molea
2 hrs
  -> multumesc :)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
inward processing


Explanation:
EN: inward processing
FR: perfectionnement actif
RO: perfectionare activa

precum si

EN outward processing
FR perfectionnement passif
RO perfectionare pasiva

Cum se vede, termenul din romana provine din franceza.
Vezi Glosar privind Codul Vamal Comunitar, editia a II-a, pe site-ul Institutului European din Romania.


    Reference: http://www.ier.ro
gvarzaru
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4