KudoZ home » Romanian to Italian » Religion

bedernita

Italian translation: "nabedernita"/ tessuto ricamato rappresentante la Resurrezione


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:bedernita
Italian translation:"nabedernita"/ tessuto ricamato rappresentante la Resurrezione
Entered by: Iulia Manescu

13:22 Jun 27, 2004
Romanian to Italian translations [PRO]
Religion / Liturgy objects
Romanian term or phrase: bedernita
Este vorba de un obiect bisericesc, probabil ceva brodat.

Iata contexte, desi pe mine nu m-au ajutat:

1. Daca este protosinghel sau are vreun alt rang bisericesc, luând bedernita, o binecuvânteaza si, sarutând-o, o pune zicând:
Preotul: Încinge sabia Ta peste coapsa Ta, Puternice, cu podoaba Ta si cu frumusetea Ta si încordeaza si bine sporeste si stapâneste pentru adevar, blândete si dreptate. Si minunat Te va povatui dreapta Ta, totdeauna, acum si pururea si în vecii vecilor. Amin.

2.Manastirea Ratesti - Buzau :: Istoric
... Tot din colectie fac parte broderii in fir de aur si argint (bedernite, palitine,
vesminte arhieresti: mantie, omofor), obiecte liturgice din argint: cruci ...
www.credo.ro/ratesti/ - 9k - în Cache - Pagini similare

Se gasesc mai multe pe google. In DEX nu apare acest cuvant.

Multumesc anticipat.
Iulia
Iulia Manescu
nabedernita
Explanation:
Se zice mai degraba "nabedernita" ("tz" de la "tuica"). Vine din slava si este o tesatura de forma patrata, brodata cu fir, pe care este reprezentata scena invierii si pe care o poarta la brau unii arhierei.

Sursa: MDA

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-06-27 13:39:29 GMT)
--------------------------------------------------

In italiana nu exista, cred, pentru ca nu exista obiectul la catolici. Poti sa-i zici \"tessuto ricamato rappresentante la Resurrezione\" daca e nevoie sa explici ce e. Daca nu, pui numele \"nabedernita\" in italice. (eventual o nota)
Selected response from:

Dan Marasescu
Romania
Grading comment
Multumesc mult.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5asciugamano ricamatoRadu2007
5nabedernita
Dan Marasescu


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
nabedernita


Explanation:
Se zice mai degraba "nabedernita" ("tz" de la "tuica"). Vine din slava si este o tesatura de forma patrata, brodata cu fir, pe care este reprezentata scena invierii si pe care o poarta la brau unii arhierei.

Sursa: MDA

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-06-27 13:39:29 GMT)
--------------------------------------------------

In italiana nu exista, cred, pentru ca nu exista obiectul la catolici. Poti sa-i zici \"tessuto ricamato rappresentante la Resurrezione\" daca e nevoie sa explici ce e. Daca nu, pui numele \"nabedernita\" in italice. (eventual o nota)

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc mult.

1037 days   confidence: Answerer confidence 5/5
asciugamano ricamato


Explanation:
Bedernita este o tesatura de forma patrata, pe care o poarta la brau toti episcopii cand sunt invesmantati in hainele liturgice; uneori este acordata si protopopilor sau superiorilor dintr-o manastire.

In origine era o batista pe care se stergea episcopul. Acum si-a capatat simbolismul de "sabie a Duhului Sfant".

In general pe aceasta panza este brodata icoana unui inger / heruvim cu sase aripi, dar nu este o tema obligatorie, ci poate reprezenta si alte scene religioase.

Bedernita este specifica vesmintelor bizantine.

Example sentence(s):
  • il vescovo porta un asciugamano ricamato
Radu2007
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian