ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » Romanian to Spanish » Accounting

balanta de verificare a conturilor

Spanish translation: balance de comprobación

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:balanta de verificare a conturilor
Spanish translation:balance de comprobación
Entered by: Monica Contolencu

12:23 Oct 13, 2010
Romanian to Spanish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Romanian term or phrase: balanta de verificare a conturilor
Contabilul va trebui sa intocmeasca jurnalele contabile, registrul jurnal, registrul inventar, balanta de verificare a conturilor si bilanturile.
Mi intento: el balance periódico de las cuentas.
Andreea Birsan
Romania
balance de comprobación
Explanation:
Balanţa contabilă sau balanţa de verificare (a conturilor) este un document care îl ajută pe contabil să verifice exactitatea înregistrărilor pe care le-a făcut. Mai formal spus, concordanţa conturilor şi alocarea sumelor în conturile corespunzătoare. Ea este de fapt o listă cu toate conturile şi "mişcările" sau operaţiunile aferente acestor conturi într-o anumită perioadă (de obicei o lună).

Îţi dau mai jos şi nişte referinţe pentru a vedea cum arată o balanţă în legislaţia românească şi una în cea spaniolă. Ambele cuprind aceleaşi elemente: simbolurile conturilor, "mişcările" pe conturi sau rulajele (debit/credit sau debe/haber), soldul fiecărui cont şi totalurile balanţei care trebuie să fie întotdeauna egale (debit-credit).

http://ro.wikipedia.org/wiki/Balanța_de_verificare
http://www.scribd.com/doc/26284890/Balance-de-comprobacion-d...
Selected response from:

Monica Contolencu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2balance de comprobación
Monica Contolencu
5verificación de balances
C. Roman


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
verificación de balances


Explanation:
[PDF] Informes Contables TlmplusFormato de archivo: PDF/Adobe Acrobat - Vista rápida
La ***verificación de balances*** es una herramienta de ayuda para detectar errores ... saldos en los balances. La hoja de Verificación se rellena desde la opción ...
www.eurotronic.es/pdf/Informes_Contables_Tlmplus.pdf

C. Roman
Spain
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Din documentul oferit ca referinta, inteleg ca verificación de balances este chiar o verificare a bilanturilor, asadar nu cred ca poate fi considerat un document "major" de tipul bilantului, conturilor anuale etc. Eu nu am studii economice, deci este doar o banuiala.


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
balance de comprobación


Explanation:
Balanţa contabilă sau balanţa de verificare (a conturilor) este un document care îl ajută pe contabil să verifice exactitatea înregistrărilor pe care le-a făcut. Mai formal spus, concordanţa conturilor şi alocarea sumelor în conturile corespunzătoare. Ea este de fapt o listă cu toate conturile şi "mişcările" sau operaţiunile aferente acestor conturi într-o anumită perioadă (de obicei o lună).

Îţi dau mai jos şi nişte referinţe pentru a vedea cum arată o balanţă în legislaţia românească şi una în cea spaniolă. Ambele cuprind aceleaşi elemente: simbolurile conturilor, "mişcările" pe conturi sau rulajele (debit/credit sau debe/haber), soldul fiecărui cont şi totalurile balanţei care trebuie să fie întotdeauna egale (debit-credit).

http://ro.wikipedia.org/wiki/Balanța_de_verificare
http://www.scribd.com/doc/26284890/Balance-de-comprobacion-d...


    Reference: http://www.uma.es/secretariageneral/normativa/propia/consejo...
    Reference: http://www.supradotati.ro/images/balanta.jpg
Monica Contolencu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adina Lazar
3 days3 hrs
  -> Din nou, merci :)

agree  Roxana Nechita
16 days
  -> Mulţumesc, Roxana!