KudoZ home » Russian to Bulgarian » Computers (general)

флэш-накопители

Bulgarian translation: флаш - запаметяващи устройства


07:59 Aug 22, 2002
Russian to Bulgarian translations [Non-PRO]
Computers (general) / computers
Russian term or phrase: флэш-накопители
В настоящее время выпуском флэш-накопителей, которые часто
изготавливаются в виде брелоков, занимается огромное число фирм
Velislava Mihaylova
Bulgarian translation:флаш - запаметяващи устройства
Explanation:
Това е леко тъпо и директно копира английския израз. Друг вариант - запаметяващи устройства с флаш памет. Тук пък има повторение на "памет".
Проблемът е, че това не е просто флаш-памет, както предлага първият отговор. Отделно речникът греши - паметта не е само за четене (ROM), ами си става и за писане (RAM). Просто записаното се запазва и когато токът се изключи.
Та да се върнем към устройството - то не е просто една памет - тогава би се казвало "памет", а не storage device. Към него има и контролер, който осигурява включването към компютъра и му придава известен интелект, така че да се разбират с операционната система.
Та така - не е просто едно чипче с памет, а си е завършено устройство.

Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Thank you very much!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1флаш - паметiskra
4 +1флаш - запаметяващи устройстваBoyan Brezinsky


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
флаш - памет


Explanation:
Също и flash-memory, тип памет само за четене

iskra
Bulgaria

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elissaveta Toteva: запаметяващи устройства с флаш-памет, тези ключодържатели се пъхат в UBS порта на компютъра и могат да записват от 35 МБ до 1 ГБ, в зависимост от модела, и така служат вместо едновремешните дискети
52 mins

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
флаш - запаметяващи устройства


Explanation:
Това е леко тъпо и директно копира английския израз. Друг вариант - запаметяващи устройства с флаш памет. Тук пък има повторение на "памет".
Проблемът е, че това не е просто флаш-памет, както предлага първият отговор. Отделно речникът греши - паметта не е само за четене (ROM), ами си става и за писане (RAM). Просто записаното се запазва и когато токът се изключи.
Та да се върнем към устройството - то не е просто една памет - тогава би се казвало "памет", а не storage device. Към него има и контролер, който осигурява включването към компютъра и му придава известен интелект, така че да се разбират с операционната система.
Та така - не е просто едно чипче с памет, а си е завършено устройство.



Boyan Brezinsky
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Grading comment
Thank you very much!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  slavist: запаметяващи устройства с флаш памет е по-доброто:)
9 hrs